A nap nyertese: Lufthansa
Közel 8 százalékot emelkedett a Lufthansa árfolyama, miután a menedzsment megemelte az idei évre vonatkozó profitvárakozásait. Ez meglepetésként érte a befektetőket, hiszen a nyáron még a terrorfenyegetettség erősödése, valamint a gazdasági és politikai bizonytalanság miatt csökkenő utazási kedv miatt profit warningot tett közzé a diszkont-légitársaság. A vezetőség jelezte, hogy az üzemi eredmény megegyezhet a tavalyi 2 milliárd euróval, miközben az elemzők 5 és 7 százalék közötti visszaesésre számítottak. A vártnál jobb eredmények részben az üzleti foglalások növekedésének, részben az olajár esése miatt az alacsonyabb üzemanyagáraknak köszönhetők. További jó hír, hogy a menedzsment megerősítette, szándékozik osztalékot fizetni az idei év után is.
A nap vesztese: Publicis Groupe SA
Majdnem 6 százalékot esett a francia PR-cég, a Publicis Groupe SA árfolyama a csütörtöki kereskedésben annak ellenére, hogy a bevételek növekedéséről számolt be a társaság a legfrissebb negyedéves jelentésében. A szeptember végén zárult negyedévben 2,32 milliárd euró bevételre tett szert, ami 0,2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Thomson Reuters konszenzusa szerint 2,54 milliárdot vártak a piaci szereplők, így a Publicis Groupe számait nem fogadták túl pozitívan a befektetők. A menedzsment megerősítette a korábban megfogalmazott célokat, tehát körülbelül 500 milliót terveznek felvásárlásokra költeni a növekedés érdekében. A PR-cég részvényei közel 3 százalékkal értékelődtek fel az év eleje óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.