A mérlegfőösszege alapján piacvezető itáliai hitelintézet 13,6 milliárd eurós adózás utáni veszteségről számolt be, a teljes tavalyi évben pedig 11,6 milliárd euró lett a deficit. A gigantikus veszteség fő oka a nem teljesítő hitelportfólió miatti 8,1 milliárd eurós leírás volt, amihez hozzátevődött a bankmentő alapnak a feltöltési költsége is. Az eredmény nem lepte meg a befektetőket, az árfolyam csak enyhe mínuszba került a jelentés után. Sokkal nagyobb piaci reakciót váltottak ki az UniCredit egyéb erőfeszítései annak érdekében, hogy egészségesebbé tegye a tőkehelyzetét. A bank e hét elején indította el Olaszország történetének legnagyobb, 13 milliárd eurós részvénykibocsátási programját, emellett számos üzletágat is értékesített, például a lengyel Bank Pekaót vagy a Pioneer alapkezelőt.
A hazai leánycégre egyébként nem lehet panasz. A tegnap közzétett gyorsjelentés szerint a magyar UniCredit 173 millió eurós nettó profitot termelt tavaly, 40 százalékkal többet, mint 2015-ben, bár az utolsó negyedév csupán 22 millió eurós nyereséget hozott. Az alacsony kamatkörnyezet a magyar bankoknak sem kedvez, a javuló gazdasági mutatókat viszont kihasználta a bank, az ügyfélhitelek állománya 8,2, a betéteké pedig 5 százalékkal nőtt 2015-höz képest.
A K&H anyacége, a belga KBC lényegesen stabilabb lábakon áll, 2016 utolsó negyedében 685 millió eurós nyereséget ért el, ezzel a teljes éves nettó profit 2,4 milliárd euróra hízott. A befektetők sem voltak különösebben csalódottak, az árfolyam keveset mozdult szerdához képest. A gyorsjelentés szerint a magyar leány is jó évet zárt. A K&H 130 millió eurós nyereséget hozott az idén, ebből 120 millió a bank, 10 millió pedig a biztosító érdeme volt. A bank valamennyivel kisebb profitot termelt tavaly, mint 2015-ben, a biztosító profitja viszont 67 százalékot hízott.
A Raiffeisen Bank International – a magyar Raiffeisen anyacége – a részletes negyedéves jelentését ugyan csak március közepén teszi majd közzé, de előzetes eredményeket már tegnap publikált. Ezek alapján a nettó nyereség éves összevetésben 22 százalékkal 463 millió euróra emelkedett. Valószínűsíthető, hogy a magyarországi leány is hozzájárult a javuló eredményhez, az első kilenc hónapban ugyanis az itteni operáció 48 millió eurós profitot termelt, három és félszer annyit, mint 2015 első kilenc hónapjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.