További lépésekre ösztönzi a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénzügyi szolgáltatókat a fogyatékkal élő ügyfelek esélyegyenlőségének biztosítására, és ajánlást adott ki a pénzügyi intézmények fogyatékkal élő ügyfeleivel kapcsolatos bánásmódról – hangzott el egy mai háttérbeszélgetésen.
A jegybank elvárása szerint a fizikai környezet kialakítása, a szerződéskötés körülményei, az ügyfeleknek nyújtott tájékoztatások, és az intézmények belső szabályrendszerének, illetve az online és technológiai szolgáltatások fejlesztése kapcsán kell – a jogszabályi követelményeken túlmutató – intézkedéseket hozni. A mai napon megjelent ajánlás alkalmazását a közzétételt követő 90. naptól, 2017. június 23-tól várja el a jegybank az intézményektől.
[caption id="" align="alignleft" width="768"] Fotó: AFP[/caption]Jegybanki elvárás, hogy az intézmények minél több ügyfélszolgálati ponton biztosítsák a fogyatékkal élő ügyfelek egyenlő esélyű hozzáférését az általuk kínált szolgáltatásokhoz. Ajánlott, hogy az intézmények – akadálymentesen elérhető – szolgáltatási térképe külön tüntesse fel (megye, település és fővárosi kerület szerinti bontásban) az adott területi egységben található akadálymentesen használható és megközelíthető ügyfélszolgálati pontok elérhetőségét.
Freisleben Vilmos, a Fogyasztóvédelmi Igazgatóság igazgatója elmondta: a fogyatékkal élők nagyon jelentős fogyasztói kört jelentenek, hiszen a 2011-es népszámlálás adatai szerint akkor – saját bevallás alapján – több mint 490 ezer érintett lakos élt az országban. Ennek alapján – mutatott rá az igazgató – azok a szolgáltatók, amelyek nem fordítanak elég figyelmet erre a körre, akár versenyhátrányba is kerülhetnek.
Szabó József, a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ igazgatója szerint az MNB az érintett ügyfelek helyzetének jobb megismerése érdekében az ajánlás összeállítása előtt fókuszcsoportos felmérést végzett a fogyatékkal élő ügyfeleket érintően, továbbá 16 mélyinterjút készített az őket képviselő civil szervezetekkel, érdekvédő szövetségi vezetővel, valamint a témában szakértőként ismert államigazgatási tisztségviselőkkel. A jegybank a téma kapcsán kérdőíves felmérést végzett a felügyelt intézmények körében is, amelyre összesen 268 piaci szereplő válaszolt önkéntesen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.