Egy átlagos magyar lakos évente 120 kilogramm szerves hulladékot termel. Ez egy háromtagú háztartás esetén már 360, vagyis mindennap egy kiló. A szerves hulladék környezetbarát kezelésének több alternatívája is létezik, amelyeket városi környezetben is elsajátíthatnak a kisebb ökológiai lábnyomra vágyó emberek
– hívja fel a figyelmet legújabb kampányában a Humusz Szövetség. Kiemelték a szervezetnél, hogy nemcsak környezetvédelemért tehetünk a komposztálással, hanem a pénztárcánkat is kímélhetjük, hiszen harmadával kevesebb szemét keletkezik.
A közösségi és a házi komposztálás céljai azonosak: a keletkező növényi eredetű szerves anyagok helyi komposztálással történő kezelése és felhasználása ezzel együtt a szerves anyagok hulladékká válásának elkerülése, ezen anyagok eltérítése-mentesítése a további kezeléstől, lerakástól, égetéstől.
A hazai jogszabályok alapján a közösségi komposztálás a társasházi közösség saját növényi eredetű hulladékának helyben történő komposztálása és a kész komposzt saját célra történő felhasználása, amely tevékenység nem engedélyköteles. A környezetvédők felhívják a figyelmet, hogy egy társasház a komposztálásra való átállással jelentős pénzösszegeket spórolhat meg a szemétszállításon, írják közösségi komposztálásról szóló cikkükben, melyből az is kiderül, hogy a fővárosban hol van lehetőség szerves hulladék leadására.
A Humusz Szövetségnél azt tapasztalják, hogy a jelenlegi környezeti és klímaválságban a lakosság részéről erős igény mutatkozik a zöldebb megoldásokra.
Ezért célul tűzték ki, hogy szakmai tanácsadással, szemléletformáló kiadványokkal és üzenetekkel segítik a zöldátállást. 2022 tavaszán a Humusz Szövetség meghirdette a „Komposztáljunk közösen a városban!” programját a Fővárosi Önkormányzat Környezetvédelmi Alapjának támogatásával.
A Humusz Szövetség közösségimédia-felületein (Facebook, Instagram) találkozhatnak az érdeklődők olyan praktikus tanácsokkal, amelyek a komposztálás módjait segítenek megismerni. A figyelemfelkeltő grafikák edukációs célja, hogy eloszlassa a komposztálással kapcsolatos tévhiteket, és szakmailag megalapozott, praktikus tanácsokkal lássa el a lakosságot.
A kampány része egy szemléletformáló online kvíz, valamint egy közösségimédia-kihívás is. Ennek részletei a Humusz Szövetség cikkében olvashatók.
A résztvevők között értékes ajándéktárgyakat sorsol ki a Humusz Szövetség. A játékosok maguk választhatják ki, hogy melyik ajándékért versenyeznek. A szemléletformáló online kampány 2022. május 27-én zárul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.