A kiváló minőségű hazai élelmiszerek népszerűsítése mellett a magyar munkahelyeket is védi a most induló, a tej és tejtermékeket, és azok fogyasztását ösztönző kampány – derül ki az Agrárminisztérium közleményéből.
A koronavírus-járvány pontosan megmutatta, hogy mennyire fontos a tudatos magyar fogyasztói magatartás – mondta az államtitkár. Mint kifejtette, a kormány ennek erősítésén túl a Gazdaságvédelmi Akciótervvel védőhálót biztosít a magyar vállalkozásoknak.
A munkahelymegtartó bértámogatások,
a hiteltörlesztési moratórium valamennyi vállalkozás számára esélyt ad a piacilag nehezebb időszak túlélésére.
Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosít a kormány ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújt vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és
1,8 milliárd forint értékben a magyar tejtermelő gazdaságoknak
– mondta el Feldman Zsolt.
Tájékoztatása szerint a kormány azt várja a hazai kiskereskedelem szereplőitől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar élelmiszer, azon belül is a tej- és tejtermékek fogyasztását, ezért határozott kérés feléjük, hogy ezeket biztosítsák, ajánlják a fogyasztóknak – hangsúlyozta az államtitkár.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis
a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása is.
Mint azt elmondta, a hazai tejfogyasztás az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kg tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztanunk ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fenntartsuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.