Nagy-Britannia az elsők között vezetett be villanyautó-vásárlási támogatást, 2011-től 5000 fontot adtak a 32 ezer fontnál olcsóbb villanyautót vásárlóknak, amit egészen 2021 elejéig fenntartottak, amikor megfelezték az összeget, 2021 decemberében pedig további 1000 fontot vettek el belőle. Most pedig arról döntött a kormányzat, hogy azonnali hatállyal megszünteti a fennmaradó 1500 fontos támogatást is – a már megkötött szerződésekhez még odaadják a pénzt –, az erre a célra a költségvetésben elkülönített összeget pedig inkább az elektromos töltő-infrastruktúra fejlesztésére költik. A hivatalos indoklás szerint a villanyautók piaca beindult, nincs szükség további támogatásra – ebben szerepet játszik az is, hogy a személyautók és a könnyű haszonjárművek 2030-tól már csak akkumulátoros-elektromosak lehetnek, a 26 tonna alatti haszonjárműveknél 2035-ben, a 26 tonna felettieknél 2040-ben következik be az átállás –, helyette a kihívásokkal küzdő töltő-infrastruktúra fejlesztésének támogatására költik a forrásokat. Így nemcsak azoknak segítenek, akik képesek új autót vásárolni, de közvetetten azoknak is, akik használt villanyautókat vásárolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.