Az elmúlt napok autóipari híreit a Geely dominálja: a kínai Volvónak is becézett, hangcsoui székhelyű multinacionális vállalat egyrészt új, villanymotoros haszonjárműmárkát épít ki, amellyel megcélozza Európát, másrészt a francia Renault S.A.-val karöltve benzinmotorok és hibrid hajtásláncok gyártását, valamint szállítását tervezi. De ez még nem minden,
a 12 gyárában legalább 50 ezer embert foglalkoztató, magánkézben lévő, hetedik legnagyobb autóipari cég
nemrégiben azt is bejelentette, hogy régiós partnere, a Grand Automotive Central Europe országos értékesítési és szervizhálózatot készül kiépíteni hazánkban.
Az izraeli érdekeltségű Grand Automotive-ról azt érdemes tudni, hogy a Nissan Sales CEE Kft. üzleti tevékenységét vette át 2019. október 10-én Magyarországon, Csehországban, valamint Szlovákiában, és tavaly több mint hatezer kocsit – jobbára Nissant – adott el ezekben az országokban.
A bejelentés a Geely Geometry nevű villanyautó-márkájára vonatkozott, ezen belül a C modelljére, amelyet
az EU-ban először nálunk, a cseheknél és a szlovákoknál dobnának egy időben piacra.
A hivatalos európai bemutatón – amelyet Budapesten tartottak – elhangzott, a Geometry C-t a globális igényekre fejlesztették, magas technológiai színvonalat képvisel, és megfelel a világpiaci trendeknek, ám a szakemberek úgy vélik, inkább közép-, mintsem prémiumkategóriás. Ugyanitt a Geely vezérigazgató-helyettese azt is jelezte, a régióban vezető szerepet szeretnének betölteni az elektromos autók gyártását és forgalmazását illetően.
Alakul a kínai–francia szövetség az autógyártásbanBenzinmotorokat és hibrid hajtásláncokat gyártana együtt a Renault és a Geely. |
Ez a modell tehát még sehol máshol nem kapható a kontinensen, itthon viszont viszonylag hamar, várhatóan fél éven belül, 2023 tavaszán megjelenik.
A Geometry C alapára 15 és 20 millió forint között alakul, szállítási határideje négy-hat hónap, míg a rá vonatkozó garancia négy év vagy 150 ezer kilométer lesz.
A kínaiak célja, hogy 2024-re legalább ezer darabot értékesítsenek belőle Magyarországon – a szakértők viszont szkeptikusak.
A Grand Automotive Central Europe Kft. képviseletében Molnár Viktor elmondta, az elmúlt hónapokban körülbelül 70 százalékban cégek vásárolnak új személyautót hazánkban, így a Geometry C-re is eleinte ők fognak lecsapni – utána viszont megpróbálják a lehetetlent, célba veszik a magánszemélyeket.
A Geely ambiciózus törekvéseit mindenesetre beárnyékolják a mértékadó DataHouse adatai: tavaly a tíz legkelendőbb elektromos kocsiból együttvéve nem adtak el 2800-at (átlagban tehát 280-at). Továbbá az sem a kínaiak malmára hajtja a vizet, hogy a magas kamatkörnyezet miatt megváltozott a finanszírozási kedv, ennek hatására a magyarok egyre óvatosabbá váltak a gépjárművásárlást illetően.
A kínai autóipari óriás 2021-ben összesen 2,2 millió személyautót értékesített, idén 2,5 milliót tervez, tehát a hazánkban megcélzott ezerdarabos volumen elenyészőnek mondható számára. Az 1997-ben alapított Geely portfóliójába tartozik a Volvo, Lotus, Proton hármas, résztulajdonosa továbbá a Mercedes, Smart duónak, és 34 ezer villanyautóval szeptemberben a világ hatodik legnagyobb tisztán elektromos gyártójává lépett elő.
Az elmúlt évben 55,86 milliárd dolláros forgalma volt, ezzel 229. lett a Fortune magazin céglistáján, amely a világ 500 legnagyobb vállalatát rangsorolja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.