„A prémiumkategória kevésbé árérzékeny, ebben a szegmensben sokkal később csökken a vásárlóerő” – mondta a Világgazdaságnak Knezsik István, az Autós Nagykoalíció első embere, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke arra reagálva, hogy a Datahouse kimutatásai alapján 5516 regisztrált személygépkocsival zárta a 2022-es esztendőt a Mercedes-Benz hazánkban. Ez a valaha volt legmagasabb darabszámot jelenti, így elmondható, hogy tavaly a stuttgarti márka magyarországi történetének legsikeresebb évét hozta.
Az autóipart globális szinten sújtó nehézségek – egyebek között az alapanyaghiány, a szállítási és logisztikai nehézségek, a növekvő infláció, az emelkedő energiaárak – ellenére a Mercedes-Benz immár hetedik éve őrzi vezető szerepét a prémiumszegmensben itthon. Knezsik úgy véli, azok, akik megengedhetnek maguknak egy luxusjárművet, a jövőben is ugyanúgy megkeresik majd az árát és képesek is lesznek fenntartani.
„Az elmúlt évben hihetetlen árakkal szembesültünk a használtautó-piacon. Azt még senki nem tudja, hogy ebben mikor áll be változás” – mutatott rá az egyik alapvető problémára az MGE vezetője, majd hozzátette, csökkenés itt az idén sem várható, de a folyamatos növekedés valószínűleg megáll. Knezsik István úgy fogalmazott:
az ellátási láncok többé-kevésbé helyre álltak, ezáltal több márkának van készleten autója. Megvan a szállítási készség is, ami azt jelenti, hogy már nem kell éveket várni egy kocsira. Kínálati piac kezd kialakulni.
Dübörög a használt autók piacaSosem cserélt még gazdát ennyi használt autó egy év alatt hazánkban, mint tavaly. |
Az Ukrajnában zajló háború ugyan erősen érintette a Mercedes-Benzt, mégsem vetette vissza magyarországi sikerét a prémiumkategóriában, amit jól jelez, hogy a tavalyelőtti értékesítési adatokhoz képest 2022-ben 1 százalékkal több személyautót helyezett forgalomba nálunk. A szakember kiemelte, hogy a prémiumkategóriás piac is eltolódott a céges vásárlások felé, amolyan kétharmad-egyharmad arányban.
Tavaly a Mercedes-Benz
|
Magyarországon 2022-ben 18 355 új prémiumkategóriás kocsit adtak el, ami 10,7 százalékos növekedés az előző évhez képest, miközben az újautók-piaca hazánkban majdnem ugyanennyivel, mintegy 11 százalékkal zsugorodott.
A megközelítőleg 5 ezer alkalmazottat foglalkoztató Mercedes-Benz Hungary tavalyi pénzügyi kimutatásai még nem elérhetők, de azt korábban a Világgazdaság is megírta, hogy a 2020-as 39,3 millió euró (15,57 milliárd forint) után 2021-ben 67,6 millió (26,79 milliárd forint) lett az adózás utáni nyeresége, míg az árbevétele 3,4 milliárdról (1,35 ezer milliárd forint) 3,1 milliárd euróra (1,23 ezer milliárd forint) csökkent tavalyelőtt.
Amíg itthon a Mercedes a BMW-t és az Audit megelőzve uralja a prémiumszegmenst a személyautóknál, addig a világpiacon más a helyzet: mintegy 2,4 milliós eladással a BMW nyerte a 2022-es versenyt. A Mercedes-Benz 2,05 milliós értékesítéssel – 2021-hez képest 1 százalékos csökkenéssel – a második helyen végzett. Mindenesetre globális szinten így is erős utolsó negyedévvel zárta az esztendőt: kimagasló növekedést ért el a Top-End Luxury, továbbá a tisztán elektromos modellek terén, míg az előző évhez viszonyítva 17 százalékos emelkedéssel, 540 800 személyautót értékesített.
Ezt hozta a Jézuska a gazdag magyaroknakA Járműipar.hu összeállításából kiderül, hogy a gazdasági nehézségek ellenére több nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára hazánkban decemberben. A karácsonyi bevásárlás alkalmával egy Rolls-Royce Cullinant értékesítettek az eladók, amelynek az alapára 130 millió forinttól kezdődik. A sor a 85 milliós Bentley Bentaygával, majd a 79,645 milliós Mercedes-Benz G AMG-vel folytatódik. Előbbiből 1, utóbbiból 11 darabot – ez volt a legkelendőbb modell – adtak el az elmúlt hónapban. Jól fogyott az 52,124 millió forintos BMW i7 is, amelyből 9-et regisztráltak, de 6-6 BMW M5-nek (44,25 millió forinttól) és Mercedes-AMG GT-nek (44,33 millió forinttól) is lett tulajdonosa. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.