„A frontvonalban dolgozó értékesítőinknek az a benyomásuk, hogy a hitelfelvételi kedv továbbra is megvan a lakosságnál, csak autó nincs mindig hozzá. Vegyes a kép, mivel vannak olyan márkák, amelyek még mindig nem tudnak szállítani, ezért bizonyos típusokból elég nagy hiány kezd kialakulni a hazai piacon. A Honda például ilyen: hiába van széles palettája, lojális ügyfélköre, egyszerűen nincs olyan elérhető új kocsija, amelyet jelenleg Magyarországon azonnal el lehetne adni. Pedig igény lenne rá, legalább ötször annyian keresik ezeket a japán járműveket, mint amennyi nálunk van belőlük” – mondta a Világgazdaságnak Simon Péter, a 19 márkaképviselettel és 24 márkaszervizzel rendelkező Duna Autó Zrt. igazgatóságának elnöke.
Az autócsere azonban nem az első számú megoldandó feladat volt a magyar családoknál, miután közel az egyötödével zsugorodott, és 76 milliárd forint alá esett 2022-ben a lakossági gépjárműlízing-követelések állománya az itthoni pénzügyi vállalkozásoknál. Kérdés, hogy mikor lesz megint az…
A magas kamatkörnyezet fékezően hat az eladásokra, bár a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) nemrégiben arról számolt be, hogy az idei év első negyedében 29 561 darab új személygépjárművet helyeztek forgalomba hazánkban, 1,2 százalékkal többet, mint 2022 azonos időszakában. A szervezet szerint ez bizakodásra ad okot, és elsősorban annak tulajdonítható, hogy az ellátási problémák enyhültek Európában.
Simon úgy gondolja, hogy a Toyota remekül lereagálta a kialakult helyzetet, mégpedig azért, mert az októberre tervezett készleteit előbb előrehozta, majd le is szállította, részben így sikerült immár 16 százalékos részesedést kiszakítania a piacból. Az elektromos autókkal kapcsolatban pedig úgy fogalmazott, hogy a Tesla drasztikus árazási technikájának hatására beszűkült itthon ez a szegmens.
A dél-afrikai milliárdos, Elon Musk cége az autóiparban kuriózumnak számító, nagymértékű árcsökkenést hajtott végre januárban Magyarországon. Ennek eredményeként
a Tesla Model 3-ből
míg a Tesla Model Y-ból
A Teslához hasonlóan a hazánkban debütáló MG is nagyot dobbantott a villanyosoknál, miután az intelligens technológiával felszerelt városi hatchbackjét, a 4 Electricet 12 899 000 forintért kínálja.
Az itthoni elektromospiacon túlkínálat van kialakulóban, ebből a jelenségből előbb-utóbb baj lehet, ami viszont a belső égésű motorokat illeti, ott sok gyártó még csak most kezdte el a felzárkózást.
„A Skoda a 2021-es autóit hordja hozzánk. Ez azt jelenti, hogy ezeket a kocsikat két évvel ezelőtt rendeltük meg tőle. A következő hat hónapban a legtöbb márka talán utoléri magát, lerövidülhetnek a szállítási határidők, és minden úgy működik majd, ahogy kell” – közölte a szakember.
A kép persze ennél sokkal árnyaltabb: némely kereskedő már készletezik (főleg e-kocsikból), máshol két-három hónapot, van, ahol pedig fél évet kell várni egy új autóra, általános megállapítás továbbra sincs.
A legnépszerűbb márka és modell hazánkban az első negyedéves salesadatokat tekintve a Suzuki SX4 S-Cross, amely annak ellenére vezeti még mindig a listát, hogy az eladásai gyakorlatilag tavaly óta megfeleződtek. 2022 első három hónapjában ugyanis még 2093 darabot értékesítettek ebből a típusból, míg 2023 január–március között már csak 1101 fogyott belőle, ami 47,4 százalékos csökkenés. Az S-Cross alapára 7 950 000 forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.