„A koronavírus-járvány után a Nagy Suzuki Teszthónap volt az első olyan országos kampányunk, amely során a márkakereskedői aktivitásra kiemelt figyelmet fordítottunk. Úgy tapasztaltuk, hogy átfogó, integrált koncepcióval, jó ajánlattal a jelenlegi nehéz gazdasági körülmények között is hatékonyan meg lehet szólítani a személygépkocsi-vásárlást tervező magánembereket” – írta a Világgazdaságnak a Magyar Suzuki Zrt., hozzátéve, az eredetileg márciusra tervezett kampányuk az elmúlt hónap közepére érett be: ekkora ugyanis jól látható mértékben, mintegy 30 százalékkal nőtt a szalonlátogatások száma.
Kiemelték: azért, hogy az érdeklődésből vásárlási szándékot és értékesítési eredményt érjenek el, meghosszabbították a nagy teszthónapot áprilisra. Emellett a Vitara+ akciós, akár 0 százalék THM-es finanszírozási ajánlatát kiterjesztették a paletta csaknem összes modelljére, miközben Suzuki+ néven azonos, kedvező finanszírozási feltételeket kínálnak május végéig úgy, hogy a Vitarára megtartották az első három ingyenes időszakos karbantartási ajánlatot is:
„Kétségtelen, hogy sikerült elérnünk egyfajta mozgósítást, és az értékesítési számok javulását is tapasztaljuk. Ugyanakkor már érezzük, hogy a két hónapos kampány hatása április végére lecseng.”
Korábban a Magyar Suzuki 60-70 százalékban a magánszektorban értékesítette új modelljeit. A lakossági piac jelentős szűkülése miatt azonban visszaesett ez az üzletáguk, így az eladási arány 50 százalékra módosult. Mostanra viszont már a flottás vásárlóik vannak túlsúlyban (70-75 százalék), vagyis privátügyfélből nekik is egyre kevesebb van.
Február végén eljutottunk oda, hogy volt olyan versenytársunk, amely jobban teljesített a magánemberek részére való eladásban, mint mi, igaz, ez a trend a korábbi évek első negyedévében is megfigyelhető volt.
„Március végén viszont már azt tapasztaltuk – nagyban köszönhetően a sikeres kampánynak –, hogy a Magyar Suzuki ismét a legeredményesebb lett a lakossági vásárlók közötti értékesítésben” – fogalmazott az esztergomi székhelyű vállalat, amely hangsúlyozta, hogy különböző mértékben, felszereltségi változatban, de a legtöbb piaci szereplőnek azért van készletről elérhető személyautó-modellje.
Rossz hír azoknak, akik olcsó és fiatal használt autót szeretnénekA használt Ford Focus ára átlagosan 44 százalékkal nőtt, de egy Volkswagen Golfért is 39 százalékkal többet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor. |
Szerintük ők egyébként is jól állnak: a hazai gyártású S-Crossok, Vitarák több változatban is azonnal elérhetők, további színben és felszereltségben pedig rövid szállítással hozzáférhetők. Ez részben az importgépjárműveikre is igaz, a Jimny kivételével a többi modelljük néhány hónapos várakozási idővel megérkezik: „Ezzel a Magyar Suzuki a sikeresebb készletgazdálkodású disztribútorok közé tartozik.” Mindezek ellenére ők is azt tapasztalják, hogy a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt jelentősen csökken az új autók iránti fizetőképes kereslet és a vásárlási szándék is.
A fenti modellek alapárai a Suzuki hűségprogramjában résztvevőknek a következők:
A társaság osztja azt a véleményt, hogy 2023 első három hónapja a tavalyról áthozott megrendelés- és szerződéses állomány idei teljesítésének köszönhetően volt jobb néhány százalékkal a tavalyi év azonos időszakához képest. Úgy érzékelik, a piacot jelenleg a rendkívül alacsony új szerződésszám jellemzi. „Ennek tükrében nevezhetjük mi is sikeresnek a Nagy Suzuki Teszthónap-kampányt: képesek voltunk ugyanis növelni az új megállapodások számát.”
Ugyanakkor a cégautópiacot is elérték a negatív gazdasági környezet hatásai: a Magyar Suzuki a partnereitől, a márkakereskedőiktől azt hallja, hogy a vállalkozások inkább kivárnak a vásárlással.
A helyzet nem reménytelen, a várakozások némileg optimisták, a cégek ugyanis arra számítanak, hogy a kedvezőtlen hatások enyhülésével bátrabban tervezhetik meg a vállalkozások a beruházásaikat. Mi is azt reméljük, hogy a mai negatív trendek a második negyedév végére, a harmadik elejére pozitívba fordulnak az új személygépjármű-értékesítés piacán.
Lízingeljük az autót, vagy hitelt vegyünk fel? – ezt javasolja a szakértőA magyar lakosság elsősorban a tulajdonlást preferálja, de nem mindig kell hatalmas összegeket kifizetni, hogy legyen kocsink. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.