A mértékadó DataHouse friss jelentése szerint 8549 új autó kapott rendszámot itthon áprilisban, ami azt jelenti, hogy a magyar piacon alig több, mint 38 ezer új kocsit helyeztek forgalomba az év első négy hónapjában. Habár a számok bizakodásra adnak okot, a szakértők mégis úgy gondolják, hogy az idei év legjobb esetben is a stagnálásról szól. A mostani adatok is alátámasztják a várakozásokat, miután a múlt havi mennyiség 6 százalékkal marad el az egy esztendővel korábbi 9090 darabos eredménytől, miközben a 2021. áprilisi értékesítési volumenhez (9756) viszonyítva még nagyobbra nyílt az olló. A koronavírus-járvány előtti trend – amikor a 12-13 ezer darabos regisztráció sem volt ritka – pedig már fényévekre van.
A statisztika alapján Magyarország legkedveltebb autómárkája továbbra is a Toyota, amely a hosszú szállítási határidőkre reagálva októberről előre hozta a készleteit, kielégítve ezzel a magyar fogyasztókat. A japán gyártó hazai piaci részesedése a tavalyi 13 százalék alatti szintről immár 14 százalék fölé ugrott.
A második helyen álló cseh Skoda is egyre nagyobb részt szakít ki a közösből, miután a piac 8,5 százalékát birtokolja, míg a harmadik amerikai Ford jelenleg 7,9 százalékon áll.
A Suzuki eközben továbbra is régi önmagát keresi: az esztergomi gyártósorral is rendelkező japán vállalat az elmúlt években még uralta a márkarangsort nálunk, mostanra viszont már meg kell elégednie a középmezőnnyel.
A Magyar Suzuki vezetői lapunknak úgy nyilatkoztak, hogy hiába tartoznak a sikeresebb készletgazdálkodású disztribútorok közé, mert a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt Magyarországon manapság jócskán lecsökkent az új autók iránti fizetőképes kereslet és a vásárlási szándék is. Úgy remélik azonban, hogy a személygépjármű-eladásra jellemző negatív spirálból a második negyedév végén, a harmadik negyedév elején kilábalnak.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója is arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy az itthoni magánvásárlók többsége előreláthatólag marad a használtpiacon, ahol igyekszik néhány millió forintért jó állapotú kocsihoz jutni – bár manapság már egyre nehezebb ilyet találni.
Rossz hír azoknak, akik olcsó és fiatal használt autót szeretnénekA használt Ford Focus ára átlagosan 44 százalékkal nőtt, de egy Volkswagen Golfért is 39 százalékkal többet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.