Tovább zsugorodott a magyarországi újautó-piac az idei harmadik negyedévben, és az előrejelzések szerint az utolsó három hónap még ennél is rosszabb lesz – írja az Alapjárat a Datahouse legfrissebb jelentésére hivatkozva. A portál megjegyzi: habár a tavalyi év végi vásárlások miatt 2023 elején még egész jól mutattak a forgalomba-helyezési adatok itthon, a második negyedévben már tapasztalható volt a visszaesés.
Az olló ráadásul most tovább nyílt, 2022 azonos időszakához viszonyítva immár mintegy 2000 új kocsi hiányzik a hazai piacról, ami 6,8 százalékos csökkenést jelent. Szomorú, de attól még igaz:
egymás után harmadik éve csökkennek az eladások nálunk, vagyis egyre kisebb a kereslet az egyre drágább új autók iránt.
Idén 83 009 új gépjármű kapott rendszámot, tavaly ilyenkor azonban 86 768-on állt a mutató, vagyis 3 759-cel vagyunk mínuszban, ami több mint 4,3 százalékos apadás. Szeptemberben egyébként 9123 új autót vettek a magyarok, a legtöbbet Suzukiból, szám szerint 1600-at.
Az esztergomi gyártósorral rendelkező japán márka S-Cross modellje lett a harmadik negyedév bajnoka 1675 példánnyal,
ugyanebben az időszakban Skoda Octaviából 1579-et, míg Suzuki Vitarából 1227-et adtak el. A legnépszerűbb az alsó-középkategória, ebből a csoportból fogyott a legtöbb új kocsi (7187) a három hónap alatt.
Ha van nyertese a jelenlegi helyzetnek, akkor az egyértelműen Toyota, amely – az év első kilenc hónapját vizsgálva – a teljes magyarországi személygépkocsi és kishaszongépjármű újautó-piacon 13 160 eladott darabbal és 13,4 százalékos piaci részesedéssel, magasan kiemelkedik a mezőnyből. Személykocsikból a japán márka 11 011-et értékesített októberig, miközben a legnagyobb vetélytársnak számító Skoda idén összesen produkált 8946-os darabszámot, míg a harmadik Suzuki 7807-est. Az első tízbe sorrendben a Volkswagen, a Kia, a Ford, a BMW, a Mercedes, a Dacia és az Opel fért még be.
Korok Fatima inspirálta a Suzuki legújabb modelljétMegkapta árát a Suzuki Vitara Limited Edition modellje, melyet Korok Fatima világrekorder mélymerülő inspirált. Az autó többféle felszereltségi szinten és hajtáslánccal vált elérhetővé a magyar piacon október 1-jén. Az esztergomi gyártású crossover alapára 7,93 millió forint. A legolcsóbb limitált kiadású Vitara GL+ felszereltséggel, 129 lóerős, 1.4 literes turbós lágyhibrid motorral és fronthajtással kerül le a futószalagról. Többek között mélykék alapfényezést ezüst tetővel és tükörburkolattal, matt fekete hűtőrácsot, nappali menetfény és oldalsó sárvédő díszítést, a műszerfal közepén pedig egy japán feliratokkal ellátott analóg órát kap a felárért az új tulajdonos. A színvilághoz Korok világrekordot jelentő, 102 méteres szabadtüdős mélymerülése adta az ihletet az Alapjárat szerint. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.