Meghódítaná a luxusautók piacát a BYD. A kínai gyártó egy Lamborghini stílusú elektromos autót tervez piacra dobni, amellyel a Tesla csúcsmodelljeit is letaszítaná a trónról.
A BYD már több elektromos járművet értékesít, mint a Tesla, de ezt azzal tudta elérni, hogy jóval alacsonyabb áron kínálja az autóit az amerikai vetélytársánál. Az ázsiai vállalat a luxusszegmensben is versenyre kelne a Teslával, így hamarosan a szalonokba küldi az új prémium típusokat – írta a The Wall Street Journal.
A BYD mos azon dolgozik, hogy felduzzassza a választékát, hogy a vásárlók mindenképpen megtalálhassák a kedvükre való autót a kínálatában. A gyártó célja, hogy több mint húsz különböző modellje legyen, és minden árkategóriát le akar fedni.
A magasabb árkategóriás járműveit egy új brand alatt tervezi bevezetni, ez lesz a Yangwang.
E márka alatt kerül majd piacra egy 150 ezer dolláros szuperautó, amelyet a cég a Lamborghiniről mintáz. Emellett egy olyan fejlett SUV-t is be akar vezetni, amelyik képes egy helyben 360 fokban megfordulni, illetve még a vízen is tudna lebegni. Az ilyen high-tech újítások rendkívül keresettek a kínai piacon.
Ezzel párhuzamosan a Tesla továbbra is a Model 3-mal és a Model Y-jal házal, amelyek iránt továbbra sem csappant meg a kereslet. Az amerikai vállalat eladásait még meg is tolhatja, ha bevezetik a Cybertruckot a legfontosabb piacra, Kínába. Itt a BYD ötször annyi autót ad el, mint a Tesla, ami különösen fájhat Elon Musknak. A BYD azzal tudja magához csalogatni a vásárlókat, hogy rengeteget fejleszt, az újabb modelljei pedig mindig innovatívabbak az előzőknél.
A BYD rohamtempóban terjeszkedik nemzetközi szinten. Kínán kívül már Thaiföldön is vezető az elektromos autók terén, a népszerűsége pedig gyorsan nő az olyan országokban, mint Ausztrália vagy Izrael. Világszerte épülnek a BYD-gyárak, egy például pont Magyarországon. A gyártó hamarosan megvetheti a lábát az európai piacon, januárban már útnak indítottak 7000 autót tengeri úton.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.