A Volkswagen csoport 800 ezer járművet szállított ki márciusban, az egy évvel korábbinál 1,4 százalékkal kevesebbet – közölte a vállalat.
A kiszállítások elsősorban Európában és Kínában csökkentek, miközben az Egyesült Államokban nőttek.
A márkák közül elsősorban a magas árfekvésűek – az Audi és a Porsche – kiszállításai csökkentek.
Az alapmárkának számító VW, valamint a Seat kiszállításai viszont emelkedtek.
Az első negyedévben jó 3 százalékkal több, 2,1 millió járművet szállított ki a Volkswagen csoport. A növekedés fő hajtóereje Kína, valamint Dél- és Észak-Amerika volt. Nyugat-Európában és a belföldi piacon, Németországban 1-1 százalékkal csökkentek az eladások.
A belső égésű motorral hajtott járművek száma az első három hónapban 4 százalékkal, 1,97 millióra nőtt. Ez bőven ellensúlyozta a teljesen elektromos meghajtású típusok 3 százalékos csökkenését 136,4 ezerre. Az elektromos autók kiszállításai Európában 24 százalékkal estek vissza, amit nem tudott ellensúlyozni az erős kínai növekedés.
A nyugat-európai rendelésállomány azonban pozitívan alakult januártól márciusig – közölte a Volkswagen. Több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású modellt rendeltek, mint 2023 azonos időszakában, így a rendelésállomány ezen a területen mintegy 160 ezer jármű volt.
A cég márciusban azt közölte, hogy a Volkswagen tavalyi adózott eredménye 17,9 milliárd euró lett, mintegy 13 százalékkal meghaladva az előző évben elért 15,8 milliárd eurót. Az értékesítési árbevétel 2023-ban éves szinten 15,5 százalékkal, 322 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 279 milliárd euróról. A működési eredmény 0,3 százalékkal 22,6 milliárd euróra emelkedett. A bevételarányos jövedelmezőség ugyanakkor 7 százalékra csökkent 8,1 százalékról.
A Volkswagen csoport március elején közzétett kimutatása szerint 2023-ban 9,240 millió járművet értékesített, 12 százalékkal többet az előző évi 8,263 milliónál.
Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) kiszállításai 35 százalékkal, 771 ezerre emelkedtek 2023-ban: a csoport kiszállításain belül az arány folyamatosan nőtt, 2023 egészében elérte a 8,3 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.