Kicsivel több mint másfél év alatt – 2024. április végéig – 2414 MG típusú személyautó talált gazdára Magyarországon, de ez a szám mostanra már 2500 fölé emelkedett. A márka eredendően a sportautók iránt érdeklődők körében volt népszerű, a 2022-es magyar piacra lépéskor a nagyközönség ugyanakkor már a brit hagyományokon alapuló, kínai gyártású gépjárművekkel ismerkedett meg. Ennek köszönhetően az érdeklődők többsége tisztában van a vállalat múltjával és az autók jelenlegi előállítójával. „Sőt, azt tapasztaljuk, hogy a kínai gyártásra nem hátrányként tekintenek, hanem az innovatív, high-tech gyártási megoldásokkal azonosítják a vásárlók” – válaszolta a Világgazdaság megkeresésére az MG magyarországi importőri jogait gyakorló Duna Motors Disztribúció Kft.
Abban teljes az egyetértés, hogy az utóbbi évek turbulensen változó gazdasági környezete kihat az autópiacra és a vásárlóerőre is. Az MG-nél azt tapasztalják, hogy a globális és regionális gazdasági bizonytalanságok fokozzák az árérzékenységet, főleg a magánvásárlók tekintetében. „Ebből kiindulva azt prognosztizáljuk, hogy nem várható szignifikáns növekedés az előző évhez képest a magyar újautó-piacon.” Arra ugyanakkor rámutatnak, hogy
előreláthatólag további kínai márkák jelennek meg hazánkban a közeljövőben, ami élénkíteni fogja a versenyt.
Ígérik: alkalmazkodni fognak ezekhez a változásokhoz és kihívásokhoz, hogy továbbra is sikeresen növelhessék piaci részesedésüket.
Noha az egykori brit OEM immár a kínai SAIC alá tartozik, az MG mégis brit-kínai márkának vallja magát, mert „ez a korrekt”. A történelmük egészen 1924-re nyúlik vissza, vagyis idén százévesek, a sportautózásra épülő identitásuk pedig elvitathatatlan.
Mint ahogy az is, hogy a kínai tőke és a modern elektromos autógyártási technológia nélkül nem sikerült volna feléleszteni, életben tartani ezt a különleges értékekkel bíró brit márkát
– tették hozzá.
A brit hagyományoknak amúgy a kínai tulajdonba kerülés után is nagy a jelentőségük, hiszen amellett, hogy az MG – követve a piaci trendeket – az SUV-szegmenssel kibővítette a kínálatát, a vezetési élményt előtérbe helyező sportautóvonalat is erősíti. Erre példaként az MG4 elektromos városi kisautó összkerékhajtású kivitelét, az MG4 XPowert hozták fel, illetve a centenárium kapcsán megalkotott MG Cyberstert, amely „méltó újraértelmezése az MG márkaesszenciájának”.
Ez a tisztán elektromos roadster összeköti a múltat a jövővel: az MGB ihlette Cyberster
És természetesen ott van az idei pekingi autószalonon bemutatott 415 kilométer per órás végsebességre képes EXE181 elektromos tanulmányautó, melyet szintén egy legendás MG modellről, a „Roaring Raindrop” MG EX181-ről mintáztak. Az utóbbi már csak azért is ismerős lehet, mert 1959-től egészen 2014-ig tartotta a szárazföldi sebességrekordot 410,5 kilométer per órával.
Az örökség tehát tovább él az új modellekben, az MG pedig az elektromos korszakban is elkötelezett a sebesség újradefiniálása iránt.
Többször szó esett már az MG Motors európai gyártóbázisáról, és rendre megemlítették ebben a kontextusban Magyarországot is mint lehetséges helyszínt, ez azonban még mindig csak pletyka.
Az azonban tény, hogy az Európai Unió tavaly október elején közölte: vizsgálatot indít a kínai elektromosautó-gyártóknak nyújtott, tiltottnak minősülő állami dotációk miatt. Brüsszel szerint Peking olyan támogatásokat juttathat ezeknek a vállalatoknak, amellyel torzítja a tisztességes versenyt. Az eljárás vége még az is lehet, hogy az EU védővámokat vet ki a kínai e-autókra. „Ennek a kérdésnek nem alakítói vagyunk, hanem elszenvedői. Megvárjuk, hogy az Európai Uniónak mi lesz az álláspontja, azután alkalmazkodunk hozzá” – válaszolta az MG.
A márka európai piacnyerési stratégiája egyértelműen az, hogy versenyképes áron kínáljon modern, megbízható és jól felszerelt járműveket. A kedvezőbb árszint a kínai gyártásból kifolyólag a méretgazdaságosságnak köszönhető,
a SAIC ugyanis a világ hatodik legnagyobb autógyártójaként csak 2023-ban több mint 2,8 millió darab kocsit állított elő.
Ekkora mennyiségnél hatékonyan képesek optimalizálni a nyersanyagköltségeket, a gyártási folyamatokat és technológiákat, ami a termelékenység növelését és az egységkiadások csökkenését eredményezi.
Megítélésük és a visszajelzések alapján a versenytársakhoz viszonyítva az MG-k jó ár-érték arányt képviselnek, megfizethetők, és a szélesebb közönség számára is rendelkezésre állnak. Céljuk, hogy a legmodernebb technológiát és az elektromos autózást elérhető áron hozzáférhetővé tegyék mindazoknak, akik nyitottak rá.
Összességében nem bánják, hogy a magyar sajtóban többször „filléres autóként” hivatkoznak az MG-modellekre. „Ez a jelző lehet bók is, ha a fogyasztók számára a megfizethetőség és minőség, vagyis az ár-érték arány a legfontosabb szempontok” – magyarázták.
Országos roadshow és új modellekNyáron az elektromos MG4 XPower elnevezésű, összkerék-meghajtású modellel tervez országos roadshow-t hazánkban az MG, melynek keretében az érdeklődők a márkakereskedéseikben próbálhatják ki a rendkívüli vezetési élményt nyújtó sportos kisautót. Ősszel négy új típussal bővül a termékpaletta: ezek közül az MG3 Hybrid+ városi kisautó és a centenáriumra készült MG Cyberster már publikus. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.