Tovább fejleszti együttműködését az üzemanyagcellás – tehát hidrogénhajtású – autók fejlesztése terén a Toyota és a BMW, remélve, hogy az elektromos autók eladásainak gyengélkedése lehetőséget nyit az új generációs karbonsemleges járművek előtt. A BMW már pár éven belül szeretné elkezdeni a hidrogénautók tömeggyártását.
A japán és német autógyártó együttműködési megállapodását a Nikkei Asia szerint jövő héten írják alá és a BMW szeptember 5-i média kerekasztalán jelentik majd be.
A hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autókat is elektromosság hajtja, akárcsak a hagyományos, akkumulátoros modelleket, ám az áramot ehhez kémiai reakció hozza létre, amelynek során csak víz keletkezik. Legfőbb előnye a technológiának az, hogy az autók újratöltése sokkal kevesebb időt vesz igénybe. Ugyanakkor
a megoldás jóval kevésbé hatékony, mint az akkumulátoros verzió, így több energiát kell felhasználni egységnyi távolság megtételére, valamint a cseppfolyósított hidrogén tárolása és szállítása sem egyszerű feladat.
Ennek ellenére a Toyota és a BMW továbbra is bízik a hidrogénes technológiában, melynek fejlesztésében a két cég már 2012 óta együttműködik, ám a Toyota eddig csak néhány alkatrészt szállított a BMW számára. A kiterjesztett partnerség keretében azonban a japán cég már hidrogéntartályokat és üzemanyagcellás rendszereket is fog adni a német gyártónak, amely a saját elektromos technológiájával teszi teljessé az autókat.
A BMW korábban bemutatta üzemanyagcellás tanulmányautóját, az iX5 Hydrogent, ami két hidrogéntankjával több mint 500 kilométert képes megenni, feltöltése pedig csak 3-4 percet vesz igénybe. A modell a cég X5-ös terepjáróján alapult.
A tervek szerint az iX5 Hydrogen sorozatgyártása pár éven belül kezdetét veheti,
amit a Toyota üzemanyagcella technológiájának használata is gyorsít. A BMW 2030-ra már több modellt is szán a piacra. Az elektromos autók eladásainak gyengesége miatt a Honda júliusban elkezdte legújabb üzemanyagcellás autójának a gyártását Japánban és az Egyesült Államokban, noha korábban még arról beszélt, hogy kihátrál a technológia mögül.
A Toyota hidrogénhajtású autója, a Mirai már 2014 óta kapható, ám annak borsos ára (7 millió jen, ami több mint 17 millió forint) és a töltőhálózat hiánya miatt évente alig pár ezer darab fogy belőle. A közös fejlesztéssel a két autógyártó szeretné a hidrogénautók árát is lejjebb szorítani. Mindemellett az együttműködés keretében a töltőhálózat európai fejlesztésén is közösen dolgozik majd a két cég. Erre szükség is van, hiszen az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az elmúlt év végén a kontinensen mindössze 270 hidrogéntöltőállomás volt, míg az akkumulátoros autók töltőiből 632 ezer volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.