Mosolyogjon. Kevés ember van, aki szívesen dolgozik nyomott hangulatban lévő kollégákkal, így ha Ön képes barátságos és vidám atmoszférát teremteni, akkor közkedvelt lesz. Tanúsítson pozitív, derűs hozzáállást, s egy-egy új feladat során ne azt kérdezze, hogy „miért pont nekem kell megcsinálni”, hanem inkább azt, „mikorra kell megoldani, és kinek a támogatására számíthatok?” A mosoly, a jókedvű hozzáállás vonzza mások figyelmét. Legyen elismerő. Dicsérjen másokat, ne spóroljon az elismerő szavakkal. Sokan dolgoznak keményen, akik megérdemelnek egy-egy bátorító szót. Ön nem lesz az által kevesebb, hogy másokat elismer, ám figyelje meg, akiket megdicsér, ők is hamarabb észreveszik majd, ha Ön valami figyelemre méltót tesz.
Figyeljen oda másokra. Vegye észre, hogy mi történik a másik életében.
Örüljön vele a boldog pillanataiban és fejezze ki aggodalmadat, vagy együttérzésedet a nehéz helyzetekben, mint például betegség. Kérje ki mások véleményét.
Alkalmazza az aktív figyelés gyakorlatát. Az aktív figyelés módszerével demonstrálhatja, hogy meg akarja hallgatni és érteni a másik álláspontját. Ez azt jelenti, hogy saját szavaival megismétli azt, amit a másik személy mondott: visszatükrözi annak véleményét. Munkatársa értékelni fogja, hogy valóban odafigyelt arra, amit mondott.
Hozza össze az embereket. Alakítson ki olyan környezetet, ami bátorítólag hat a többiek közös munkájára. Kezeljen mindenkit egyformán, és ne favorizáljon senkit. Főleg azt kerülje el, hogy mások háta mögött kibeszéli egy kollégáját. Kísérje figyelemmel mások javaslatait vagy kéréseit.
Oldja meg a problémákat. Túl azon, hogy egyszerűen összehozza az embereket, legyen olyan ember, aki megoldja az esetleges konfliktusokat.
Tanulja meg, hogyan legyen hatékony mediátor, közvetítő a vitákban. Ha a munkatársak személyes vagy szakmabeli nézeteltérések miatt pörlekednek egymással, üljön le mindkét féllel és próbálja meg megtalálni a kiutat a félreértések tisztázásához. Ezzel a hozzáállással vezetői szerepet vállal fel, amelyért kivívhatja környezete csodálatát.
Kommunikáljon világosan. Nagyon figyeljen arra, hogy mit és hogyan mondja. Ha világosan és hatásosan beszél, ez segítségére lesz abban, hogy elkerülje a félreértéseket a munkatársakkal. A verbális ékesszólás az intelligencia és az érettség képzetét vetíti, teljesen függetlenül attól, hogy hány éves az illető. Ha mindent kikotyog, ami az eszébe jut éppen, az emberek nem fognak hitelt adni a szavainak.
Tegyen mások kedvére. Ne féljen attól, hogy vicces illetve kreatív oldalát mutassa meg a kollégáinak. A legtöbb ember kedveli azokat, akik megnevettetik őket. Használja a humort, s könnyebb lesz mások szeretetét megszereznie.
Közelítsd meg a dolgokat más-más oldalról. Az empátia azt jelenti, hogy képes magát beleélni mások helyzetébe és megérteni, hogyan éreznek ők. Próbálja meg a dolgokat a másik személy szemszögéből vizsgálni.
Ne panaszkodjon. Nincs annál rosszabb, mint a folyamatos nyavalygás, siránkozás. Ha valami miatt egyszerűen ki kell eresztenie a gőzt, azt inkább barátoknak tegye, ne a közvetlen munkatársainak, főnökének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.