Varga Pál, a Naplopó Kft. ügyvezető igazgatója kérdésünkre elmondta: már a tavalyi évük is jól sikerült, hiszen a 2006-os kétezret követően 2007-ben már háromezer négyzetméter összfelületű napkollektort sikerült értékesíteniük.
Azonban a cégvezető arra számít, hogy az idén a forgalom elérheti a négyezer négyzetmétert is. Ezzel párhuzamosan a társaság árbevétele a 2006-os 200 millióról tavaly 254 millió forintra nőtt, az idei üzleti tervben pedig már a 300 milliós határ elérése szerepel.
Bár a termékek gyártásához felhasznált alapanyagok drágulása következtében a napkollektorok ára egy év alatt 5-6 százalékkal nőtt, a piac ezt tolerálta. Sőt, a hagyományos energiahordozók árának ennél nagyobb mértékű emelkedése következtében egyre többen keresik az alternatív fűtési és hőtermelési lehetőségeket.
Emellett a kereslet erősödésében szerepet játszik az is, hogy ma már mind többen ismerik a megújuló energiaforrások hasznosításának a lehetőségeit, azaz a piacra kerülő termékek ismertsége és elismertsége egyre nő – tette hozzá Varga Pál. A szakember elmondta: ügyfeleik többsége a családi házat építő magánszemélyek közül kerül ki. Emellett tavaly a cég több tízmillió forintos megrendelést kapott a Tescótól is, amely már több áruháza melegvíz-ellátását napenergia hasznosításával biztosítja.
Ezzel szemben a fűtés-korszerűsítés céljából áprilisban kiírt állami pályázat hatását nem igazán érezni a piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.