Mostantól az országba repülőgépen érkező külföldieket méretes „Budapest welcomes you” felirat fogadja, a beléptető folyosó falait pedig a főváros arculatát alapvetően meghatározó, turisztikailag vonzó épületek, események képei díszítik.
Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében pedig a repülőtér indulási oldalán a Magyar Turizmus Zrt. - az új országos turisztikai arculat szerint elkészített - hirdetései „búcsúztatják” és csábítják visszatérésre a távozó turistákat.
A Városarculati Tanácsnoki Iroda által kidolgozás alatt lévő új budapesti integrált grafikai városarculat elemeit, azon belül a külföldieket megcélzó, elsősorban turisztikai felhasználású elemeket (pl.: a „Budapest – city of senses” szlogent) alkalmazó plakátok képanyaga a főváros leginkább sajátjának elfogadott értékeit, a Dunát, a fürdőkultúrát, a város látképét, a kulturális pezsgését, sajátos életformáját jelenítik meg.
Az indulási oldalon megjelenő plakátokon az MT Zrt. által idén bevezetett új külföldi arculat általános a „Hungary – A love for life” (Magyarország – egy életre szóló szerelem) szlogenje mellett, az a jól ismert kérdés is szerepel, amelyet biztonsági okokból minden utazónak feltesznek a légitársaságok a csomagok feladása során: „Did you pack your bag yourself?” azaz saját kezűleg csomagolta be bőröndjét? „A bagful of adventure awaits you on your next visit!” felhívás pedig arra utal, hogy a most távozó utazót a következő látogatása alkalmával ugyancsak egy „bőröndnyi” élmény várja Magyarországon.
A szolgáltatók összefogásával megvalósult akció keretében a Budapest Airport Zrt. és közreműködő cégei a felületeket ingyenesen bocsátották a Városarculati Tanácsnoki Iroda, valamint a Magyar Turizmus Zrt. rendelkezésére. A Budapest Airport 2007-ben összesen 8,6 millió utast szolgált ki, ebből közel 4,4 millió volt az induló utas. Július, augusztus és szeptember a ferihegyi repülőtér csúcsszezonja. A három nyári hónapban várhatóan mintegy 3 millió utas fordul meg Budapest légikikötőjén.
Bojár Iván András, Budapest városarculati tanácsnoka, az akció kezdeményezője szerint „alapvető jelentősége van annak a hangütésnek, amely egy új országba lépőt fogad, és annak a képnek is, amelyet távozásakor visz magával – ez esetben, rólunk. E képnek nem csak pozitívnak, de hitelesnek, a város arculati értékeit híven kifejezőnek kell lennie. Ferihegy Budapest kapuja, Budapest pedig az országé. Kiemelt felelősségünk tehát, hogy a róla kialakult képet nagy körültekintéssel és kreatívan ápoljuk.”
Jost Lammers, a kampányt befogadó és finanszírozó BA vezérigazgatója elmondta: „a budapesti repülőtér és a hazai turizmus célja ugyanaz: minél több utast vonzani Budapestre és Magyarországra. Sorsunk a turisztikai szolgáltatókkal összefonódik: boldogulásunk egymástól nem választható el. Ezért vállalunk egyre aktívabb szerepet az idegenforgalom fejlesztésében, és ezért veszünk részt minden, a turisztikát fejlesztő és erősítő akcióban.”
Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt vezérigazgatója hozzátette: „Az új turisztikai arculat jegyében elkészített hirdetések jól ábrázolják, hogy a külföldi utazók magyarországi tartózkodásuk során a turisztikai termékek széles skáláját ismerhetik meg, amelyeket élményként elraktározva, jelképesen egy bőröndbe csomagolva vihetnek magukkal, de amint otthonukban kicsomagolnak, a sok színes emlék hazánkba való visszatérésre csábítja majd őket.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.