A brazil, kínai, indiai és dél-afrikai nagyvállalatok a fejlett gazdaságok cégeinél jóval gyakrabban tekintenek úgy a kockázatkezelésre, mint a versenyelőny növelésének (88% – 44%), illetve az innováció és a kreativitás ösztönzésének (73% – 43%) eszközére. Ezzel összhangban egyesült államokbeli és európai társaiknál jóval gyakrabban költenek kockázatkezelési stratégiák és rendszerek kidolgozására (54% – 36%).
A fejlődő országok vállalatai nagyobb valószínűséggel alkalmaznak igazgatósági szintű biztonsági vezetőt vagy kockázatfelelőst, értékesebb beruházásnak tartják a biztonságot, és kétszer akkora valószínűséggel rendelkeznek globális kockázatkezelési stratégiával. A kutatási eredmények a közvélekedéssel ellentétben azt mutatják, hogy egyre inkább a fejlődő országok válnak a nemzetközi együttműködések kezdeményezőivé.
A fejlődő világ vállalatainak túlnyomó többsége (89%) a jövőbeni siker elengedhetetlen feltételének tartja a cégen belüli és a vállalatok közötti nemzetközi együttműködést. Nagy százalékuk (68%) azonban úgy véli, hogy kockázatkezelésre vonatkozó biztosítékaikat a fejlett piacok – különösen az infokommunikációs technológia területén – fenntartásokkal fogadják, ami egyértelműen hátráltatja a sikeres együttműködést.
Brazília, Kína, India és Dél-Afrika vállalatainak 72 százaléka rendelkezik a nagyobb globális események hatását figyelembe vevő kockázatkezelési stratégiával – szemben az Egyesült Államok és Európa vállalatainak csupán 48 százalékával. A fejlődő gazdaságok vállalatai szerint a következő egy évben az energia- és vízellátás biztonsága jelenti a legnagyobb globális kockázatot, a második helyen a globális gazdaságnak az amerikai recesszió nyomán kialakuló lassulása áll. Az érett piacok vállalatai összességében véve kevésbé aggódnak a jövőbeni kockázatok miatt, bár 36 százalékuk úgy véli, hogy működését befolyásolná, illetve erőteljesen befolyásolná egy potenciális globális gazdasági visszaesés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.