Illés Zoltán, a párt környezetpolitikusa közölte: az öböl vízminősége az ipari környezet miatt kérdéses, de az biztos, hogy senki sem ellenőrzi, milyen sittel, szeméttel töltik fel a partszakaszt. Félő, hogy veszélyes hulladék, esetleg olyan, bontásból származó törmelék kerül a Dunába, aminek nem szabadna - tette hozzá.
A kérdéses öböl egy eliszaposodott, évtizedekkel ezelőtt félbehagyott medence, amely sosem volt elég mély, hogy hajókat fogadjon, és partfal sem épült a peremén - mondta el lapunknak Szabó Zsolt, a szabadkikötőt üzemeletető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) vezérigazgatója, hozzáfűzve, hogy az öblöt a privatizációt megelőzően a Mahart befejezetlen beruházásai között sorolták fel.
A használhatatlan terület fejlesztése érdekében folyik az eredeti állapot visszaállítása, vagyis a feltöltés, mégpedig a Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség határozata alapján. A határozat melléklete, a visszatöltési terv írja elő, hogy milyen anyagok rétegeit kell az öbölbe hordani, és a technológiai előírások között megszabja a tömörítés mértékét is.
Szó sincs tehát sittről és ismeretlen eredetű hulladékról, hiszen a szakhatósági engedéllyel folyó munkálatok tervét mérnöki iroda készítette, és erre szakosodott társaság végzi a kivitelezést - emeli ki a vezérigazgató, rámutatva, hogy sem gazdasági sem környezetvédelmi szempontból nem indokolt a jelen állapot fenntartása.
További részletek a pénteki Világgazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.