Jim Quigley, a Deloitte globális vezérigazgatója az éves eredmények ismertetése kapcsán kiemelte: „Eredményeink azt mutatják, hogy nyerő stratégiának bizonyult a Deloitte ügyfélközpontú üzleti modelljének alkalmazása, amely a szoros együttműködésre épülő, globális vállalati kultúrán, és a nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező, erős tagvállalatok közös munkáján alapul."
A vezérigazgató hozzátette: "A Deloitte sikerének meghatározó eleme, hogy munkatársai bizonyították, az ügyfelek igényeinek kiszolgálása érdekében képesek a földrajzi távolságokat is áthidalva, hatékonyan együttműködni, munkájuk során pedig egytől egyig elkötelezettek a kiválóság iránt.”
Quigley elmondta: A pénzügyi tanácsadási üzletág forgalma 26,6 százalékkal, 2,4 milliárd USD-re nőtt; ezt követte a vezetési tanácsadás 22 százalékkal (6,3 milliárd USD-re), majd az adó- és jogi tanácsadás 20,4 százalékkal (6,0 milliárd USD-re), végül pedig a könyvvizsgálati üzletág, 14,8 százalékkal (12,7 milliárd USD-re).
A területi adatokat tekintve első helyen az Ázsia és Csendes-óceáni térség áll, 30,3%-os árbevétel-növekedéssel (3,2 milliárd USD-re) - ebben a régióban egyébként a Deloitte összes tagvállalata kétszámjegyű árbevétel-növekedést produkált. Az Európai, Közel-Keleti és Afrikai Régió árbevétele 22,6%-kal, 11,3 milliárd USD-re nőtt, míg a legnagyobb arányú (százalékos) növekedést a Független Államok Közössége régiója teljesítette, itt a pénzügyi eredmény 40,8%-os bővülést mutatott. Az amerikai kontinensen az árbevételek 12,9 százalékkal növekedtek (13,1 milliárd USD-re), ezen belül is Latin-Amerika és a karibi térség áll az első helyen a maga 22,4 százalékával – összegezte a globális vezérigazgató.
Quiqley elmondta: "Erősségünk a vállalati kultúránk, aminek folyamatos fejlesztéséért a tagvállalataink komoly erőfeszítéseket tesznek. Ennek egyértelmű és kézzelfogható jele például a Deloitte University létrehozása is. Egyesült államokbeli tagvállalatunk ugyanis nemrég jelentette be, hogy egy 300 millió dollár értékű beruházással modern oktatási és képzési központot hoz létre munkatársaink számára. A központ nem panaszkodhat majd kihasználatlanságról, hiszen a Deloitte alkalmazotti létszáma az elmúlt évben mintegy 15 ezer fővel nőtt, amiből jelentős részt képviselnek a feltörekvő országok. A Deloitte brazil, orosz, indiai és kínai tagvállalatainál, a robbanásszerűen fejlődő piacokon az elmúlt három évben 90 százalékkal nőtt az alkalmazott szakértők létszáma. Globális viszonylatban a Deloitte ma már mintegy 165 000 embert alkalmaz, a világ közel 140 országában – tette hozzá Jim Quigley.
Oszkó Péter, a Deloitte Magyarország elnök-vezérigazgatója elmondta: „A Deloitte a modern vállalatok tanácsadója, amelynek globális sikeréhez ebben az évben is az egyes országok tagvállalatainak eredményei jelentették az építőkockákat.”
Az elnök-vezérigazgató a magyar iroda életében az elmúlt esztendő egyik legnagyobb sikerének a Vezetési Tanácsadás üzletág dinamikus fejlődését tartja, amely több mint egyötödével (21 százalékkal) növelte eredményeit. De kiugróan sikeres évet zárt a Deloitte Magyarország Adótanácsadási üzletága is, amely tizenkét hónap leforgása alatt 32 százalékkal növelte bevételeit. Mindeközben a hazai iroda Pénzügyi Tanácsadás üzletága nemcsak megőrizte domináns pozícióját a sokszereplős piacon, hanem a fokozódó verseny mellett 15 százalékos bevétel-növekedést is el tudott érni– tette hozzá.
Oszkó Péter közölte, a Vállalati Kockázatkezelési üzletág 18,3 százalékos bevétel-növekedést produkált a lezárt pénzügyi évben – és ebben ezúttal is jelentős szerepe volt a Deloitte Magyarország új piaci igényeket kiszolgáló, környezetvédelmi tanácsadásra épülő szolgáltatásainak. A Deloitte közel 25 százalékos növekedést ért el ezen a speciális területen, aminek kapcsán Oszkó Péter kiemelte: „Az ügyfelek visszajelzései, és többek között a Deloitte környezetvédelmi szolgáltatásainak sikere is azt mutatja, hogy tanácsadási tevékenységünk állandó fejlesztésével jó úton járunk, mert rendszerint az elsők között tudunk reagálni az újonnan formálódó piaci igényekre.” Az elnök-vezérigazgató hozzátette: az egyes üzletágak dinamikus fejlődésének köszönhetően a Deloitte Magyarország a 2007-es pénzügyi évhez képest 19,3 százalékkal növelte összesített árbevételét.
Oszkó Péter elmondta: " Minden modern vállalat feladata, hogy kivegye a részét a társadalmi felelősségvállalásból - ez a Deloitte számára azonban több mint feladat - stratégiai fontosságú kérdés. A Deloitte globális céljaival összhangban a magyar iroda is törekszik, hogy a társaság tudatosan cselekedjen környezetéért, és mind nagyobb szerepet vállaljon a társadalmi közösségek segítésében. Ebben pedig a Deloitte minden munkatársára egy emberként számíthatunk.
A DTT pénzügyi eredményeiről, valamint a csoport tagvállalatainak az ügyfelekkel és az alkalmazottakkal való kapcsolatáról bővebb tájékoztatást a www.deloitte.com-oldalon talál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.