A Nemzeti Közlekedési Hatóság alá tartozó bányászati szakhatóság felfüggesztette a munkákat múlt hét csütörtökön. Egy átkötő alagútnak (ez tartartalmazza azt a váltót, amivel át lehet vinni a szerelvényt az egyik alagútból a másikba) nem volt engedélye - nyilatkozta az Indexnek Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere.
A kivitelező Bamco konzorcium azonban rögtön egy ideiglenes jóváhagyást kért arra, hogy a főalagút tovább épülhessen az átkötő alagút engedélyének a megszerzéséig. Végül szerdán dőlt el, hogy a kivitelező nem kap ideiglenes áthaladási engedélyt.
Arra a kérdésre, hogyhogy nincsen engedély, hiszen annak már évek óta meg kellene lennie a többi engedéllyel együtt a szakember ezt mondta: a Bamco nem gondolta, hogy az átkötő alagút építéséhez engedélyt kell kérnie. A hatóság viszont a mi álláspontunkkal értett egyet, és úgy döntött, hogy kell az engedély.
Feltételezhetően 60-120 napot állnak majd a pajzsok a Duna alatt. A kivitelező nyilván benyújt egy napi költségtérítési igényt, ami az állás miatti költségeit tartalmazza. "Nem tudom mennyi lesz ez, azt tudom, hogy Malajziában, amikor nemrég ott dolgoztam egy hasonló alagútépítésnél, átszámítva pajzsonként napi 5-6 millió forintos költségtérítést fizettek a kivitelezőnek" - mondta a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.