Az egység, ha valóban Magyarországon épül fel, minden bizonynyal Szegeden lesz. A hazai leánycég június 13-án terjesztette be a terveket az anyavállalat vezetéséhez, a végső döntés a projektről az ősszel születhet meg.
Az ügyvezető a Világgazdaságnak elmondta: a Pfizer mintegy 25-30 millió dollárt fordít majd az új központ kialakítására, ahol várhatóan 75–120 kutató dolgozhat. A projektre ugyanakkor a kelet-közép-európai régióból több ország is pályázik.
Mario Gattino jelezte: a magyar kormány levélben már biztosította támogatásáról a Pfizer nemzetközi menedzsmentjét, azonban a végső döntésben feltehetőleg nem kizárólag az állami dotáció, hanem a rendelkezésre álló tudásbázis is meghatározó szerepet játszik majd, ebben pedig hazánknak igen nagy az előnye a környező országokhoz képest. Hozzátette: Magyarország számára biztosan kedvező irányba befolyásolná a Pfizer-vezetés döntését, ha elfogadnák az adótörvénynek azt a módosítását, amely lehetővé tenné a k+f kiadások levonását például a gyógyszergyártókat érintő tavaly bevezetett 12 százalékos különadó alapjából.
Nem a kutatás-fejlesztési központ az egyetlen beruházás, amelyet a Pfizer hazánkban tervez. A társaság tavaly decemberben adott át Budaörsön egy disztribúciós központot, amelyből a kelet-közép-európai régió 12 országát szolgálják ki. A gyógyszergyártó eddig egymillió dollárt fordított a létesítményre, azonban könnyen elképzelhető, hogy néhány éven belül még legalább ekkora összegből bővítik az elosztó központot. A tervek szerint – ha a hazai infrastruktúrát megfelelőnek ítélik – a budaörsi telephelyet úgy alakítják át, hogy az a regionális légi teherszállítás központja is lehessen. Mario Gattino elmondta: erről a beruházásról várhatóan jövőre döntenek anyavállalati szinten.
A Pfizer egyébként 4,5 százalék körüli részesedésével a magyar gyógyszerpiac hatodik legnagyobb szereplője, s bár évek óta stabilan őrzi pozícióját, a szektor szabályozásának átalakítása őket is érzékenyen érintette. A vállalat számára 2006 rekordév volt Magyarországon, 2007 azonban gyengébben sikerült. Míg tavalyelőtt a cég hazai árbevétele 150 millió dollár körül alakult, addig az előző évben ettől jelentősen, 25-30 millióval elmaradt az értékesítés. A vállalat forgalma a piaci átlagot meghaladó mértékben esett, így a cég piaci részesedése is mintegy fél százalékkal csökkent. Ezzel párhuzamosan átszervezések is voltak a magyar leányvállalatnál: az elmúlt egy évben a mintegy háromszáz fős szervezet 185 fősre zsugorodott. A leépítés elsősorban az orvoslátogató-állományt érintette.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.