Nem lehet tudni, mekkora összeget fizet az Amazon a Shelfariért, az viszont biztos, hogy az üzlet megköttetett. A Shelfari kifejezetten könyvbarátok számára létrehozott közösségi portál, ahol a tagok virtuális könyvespolcokat hozhatnak létre – mostantól már az Amazon felügyelete alatt. A könyvkereskedelmi mamut egyúttal felvásárolta a ritkaságokat forgalmazó AbeBooks-ot és 40 százalékos részesedést szerzett a Shelfari riválisának számító LibraryThingben is. A New York Times által megkérdezett elemzők szerint ezt azt jelenti, hogy az Amazon a két portál megszerzésével komoly szereplőként jelenthet meg a közösségi oldalak piacán.
Richard McManus, a Read Write Web bloggere leszögezte: a Shelfari egyedi, innovatív kezelő felülettel rendelkezik, most viszont az Amazon stratégiájától függ, hogy mainstream weboldal válik-e belőle. A LibraryThing eddig a Shelfarinál magasabb szintű szolgáltatásokkal próbált az élen maradni, az Amazon jelentettel óriással azonban nehéz felvenni a versenyt – vélte a blogger.
Stan Schroeder kevésbé látja borúsan a helyzetet: szerinte az Amazon éppen azért vetett szemet a könyves portálra, mert megértette, hogy ők találták meg a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást. A blogger úgy vélte: az Amazon hatalmas mennyiségű felhasználójával sokkal könnyebb lesz a közösség fejlesztése. Ugyanakkor éppen emiatt a versenytársaknak nem sok esélyük marad az Amazonnal szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.