Elemzők szerint a bejelentés áremeléshullámot fog elindítani a többi japán autógyárban is.
Az áremelés elég szomorú a Toyota számára is, mivel az elmúlt negyedévben - az üzleti első negyedévek történetében először - egyszerre csökkent mind a bevétele, mind az eredménye, mert éppen miközben a növekvő nyersanyagárak drágítják a termelést, az értékesítés egyre nehezebb és nehezebb, főleg a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban. Rendre az egy évvel korábbihoz képest, a Toyota adózott eredménye 28,1 százalékkal 353,6 milliárd jenre, az üzemi eredménye 38,9 százalékkal 412,5 milliárd jenre, a bevétele 4,7 százalékkal 6,22 billió jenre apadt. Világszerte 1,1 százalékkal 2,19 millióra növelte eladott járműveinek számát, de az Egyesült Államokban 4,3 százalékkal 729 ezerre csökkent az értékesítés.
Hasonlóan gyengült a többi japán autógyár teljesítménye is. A Honda adózott eredménye közel 20 százalékkal csökkent az elmúlt üzleti évében, a Nissan adózott eredménye 43 százalékkal kisebb volt az első üzleti negyedévben - a naptári második negyedévben -, mint egy évvel korábban.
Mindez persze még így is nagy siker ahhoz képest, hogy a General Motors és a Ford többmilliárd dolláros veszteséget jelentett a naptári második negyedről.
A Toyota egyelőre fenntartja egész évi profit-előrejelzését, amely szerint 1,25 billió jenes adózott eredményre számít, ez 27 százalékkal kevesebb az előző évinél. Viszont e hónap elején csökkentette éves eladási tervét, 8,74 millió járműre a korábban elképzelt 9,06 millióról. A Hondánál is visszafogták az értékesítési várakozást a mostani pénzügyi évre, 4,08 millió járműre a korábban várt 4,14 millióról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.