Ezt írja elő ugyanis az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeiről szóló kormányrendelet, amely most szeptember közepén lépett hatályba és kilencven napot ad a piaci szereplőknek a feltételek teljesítéséhez.
A jogszabály csökkenti a szolgáltatók adatszolgáltatási terheit és előírja, hogy mind a földfelszíni, mind a műholdas, mind pedig a kábeles technológián, előfizetői szerződések alapján nyújtott digitális televíziós szolgáltatások üzemeltetőinek a szolgáltatás minőségére vonatkozó célértékeket kell vállalniuk – hasonlóan ahhoz, ahogy azt jelenleg is teszik az analóg szolgáltatók. Szintén változás a korábbiakhoz képest, hogy a mobiltelefon-szolgáltatóknak célértéket kell vállalniuk a saját hálózaton belül küldött és fogadott SMS-ekre és MMS-ekre.
A sajtótájékoztatón Somodi Attila, az NHH központi piacfelügyeleti osztályvezetője bejelentette, hogy az NHH honlapján immár elérhetőek a legfrissebb szolgáltatásminőségi adatok, paraméterek*. Így az ár és a szolgáltatásminőség összehasonlítása alapján körültekintőbben tudnak a fogyasztók dönteni és választani a szolgáltatók és szolgáltatások közül.
Az adatok alapján megállapítható, hogy mind arányában, mind összességében is a mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban van a legkevesebb, míg az internetszolgáltatással van a legtöbb gond, beleértve az ügyfélszolgálati tevékenységet is. Somodi hozzátette, a hazai internetszolgáltatást a gyors növekedés és az elaprózódott piac jellemzi, ezért sok esetben a piac bővülésével járó feladatokkal a szolgáltatók nem tudnak lépést tartani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.