Bemutatták a német Siemens Railjet nevű vonatát a most zárult bécsi InnoTrans vasúti vásáron. A Railjet az ÖBB új csúcsvonata, s mint beszámoltunk, az osztrák vasúttársaság december 14-től ezt kívánja közlekedtetni a Bécs-Budapest vonalon is.
A standard ÖBB Railjet hét részes: 408 ülőhelyet kínál öt különböző kocsitípusban, írja közleményében a gyártó. Ezek: egy vezérlő kocsi prémium-osztállyal (fekvőhellyé dönthető ülésekkel), egy elsőosztályú nagyteres kocsi, egy étkező- (bisztró-) kocsi, négy egyteres economy-osztályú kocsi (ezekből az egyiken családi szakasz is van). A mozgássérülteknek a bisztrókocsiban van egy szakasz; a tolókocsisok beszállítása a vonatszemélyzet segítségével, a peronon kialakított emelőszerkezettel lehetséges. Minden vagon légkondicionált.
A Railjet szerelvényeket Taurus mozdony viszi push-pull (toló-vonó) üzemmódban. A hétvagonos szerelvény teljes hossza 186 m, mozdonnyal együtt 205 m. Az adott konfiguráció csúcssebessége 230 km/ó, és mindenben megfelel a nemzetközi nagysebességű vonatközlekedés követelményeinek. A forgózsámolyok az SF400 családból származnak, amelyeket az ICE2 vonatok már évek óta használnak. Az ÖBB Railjet vonatot hét országban (Németország, Ausztria, Lengyelország, Svájc, Szlovákia, Csehország és Magyarország) fogják hatóságilag típus-engedélyeztetni.
Az első vonatok ez év májusa óta járnak a hamarosan befejeződő tesztüzemben. Ennek során kipróbálják a klíma-, fék- és futótechnikát, ellenőrzik a kocsiszekrény szilárdságát és a külső és belső akusztikát. A Railjet végszerelése két telephelyen: a bécsi Siemens gyárban és az ÖBB műszaki szolgálat járműtelepén, Bécs-Simmeringben. A futóműveket a Siemens grazi gyárában készítik. Augusztus vége és november vége között havonta 2-2 vonatot szállítanak. A decemberben megjelenő új menetrendben már benne lesznek az első Railjet vonatok.
Az ÖBB 2006 januárban 23-at rendelt, majd 2007 szeptemberében lehívta a 44 további vonatra szóló opciót. A teljes rendelési volumen ára 812 millió euróra rúg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.