Az ambiciózus tervekben a magyarországi piaci részesedés jelentős feltornázása is szerepel, melyet elsősorban hatékonyabb marketingeszközökkel és új alapokon nyugvó disztribúciós hálózattal kíván megvalósítani a Toshiba – tudósít a HWSW.
Három évvel ezelőtt egyetlen értékesítési vezető kinevezésével állt fel a Toshiba négy országot (Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot) magába tömörítő közép-kelet-európai részlege, a cégnek azóta többé-kevésbé sikerült megszilárdítania jelenlétét a régió országaiban, így összpiaci részesedése idén év végén elérheti a 13,1 százalékot. A Toshiba idén március végéig összesen félmillió noteszgépet értékesített a fenti négy országban, a napi értékesítési darabszám pedig mára meghaladja az ezerötszázat.
A Toshiba régiós képviselete közben több új munkatárssal bővült, a teljes létszám azonban így is mindössze 19, ami rendkívül hatékony szervezeti struktúrát feltételez (Magyarországon jelenleg három fő felel a Toshiba noteszgépek értékesítéséért). A japán gyártó a várakozások szerint idén a tavalyi 9,8 százalékról 13,1 százalékra növeli majd notebookpiaci részesedését a régióban. A négy ország közül ezúttal is Lengyelország – ahol a Toshiba hagyományosan erős – hozza majd a legjobb eredményeket: a 38 milliós országban idén az előzetes kalkulációk szerint 337 ezer Toshiba noteszgép találhat majd gazdára.
A sort Csehország folytatja, ahol a Toshiba részesedése hatalmas, a piac növekedését több, mint tízszeresen meghaladó mértékben bővült mind az első, mind a második félévben. A gyártó közben a szlovák notebookpiacon sikeresen megőrizte harmadik pozícióját, itt év végére 15,5 százalékos piacrészesedésre számít a vállalat, ami arányait tekintve épphogy elmarad a lengyelországi számoktól.
A Toshiba a régió négy országa közül egyedül hazánkban volt kénytelen piacvesztéssel számolni mind az idei első, mind a második negyedévben – utóbbit tekintve éves szinten jelentős mértékben (69 százalékkal) zuhant az eladott gépek száma. A gyártó ezzel a második negyedévben a hazai notebookpiac sorrendben nyolcadik márkája volt és közvetlenül az MSI után kullogott az IDC számadatai alapján.
A Toshiba Europe GmbH notebook-üzletágának magyarországi értékesítési vezetője korábban úgy nyilatkozott, a cég idén év végére igyekszik visszakapaszkodni korábbi pozíciójába, a jövő esztendőnek pedig jelentősen megnövelt marketingbüdzsével vág neki, ezzel remélve további erősödését a magyar piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.