Az italcsomagolások termékdíj „alap” tételei jelenleg 3 forinttól 60 forintig terjednek. A műanyag „pet” palack termékdíja például 1,5 liter alatt 11 forint, nagyobb űrtartalomnál 22 forint. Ezek az összegek attól függően változnak, hogy a hulladék csomagolóanyag begyűjtés milyen módját választja a gyártó és a kereskedő: összesen három tétel egyenlege adja a végső összeget, amiből mentesség kérhető (az újratöltött csomagolóanyag nem is számít hulladéknak, mindaddig, amíg újratöltik).
Magyarországon jelenleg 3,8 milliárd palack italterméket értékesítenek, üdítőből, ásványvízből 1,9 milliárd, sörből 1,4 milliárd, borból 0,2 milliárd, más szeszesitalféleségekből 0,3 milliárd darabot. Műanyagpalackban 1,5 milliárd, üvegben 1,3 milliárd, fémdobozban 0,7 milliárd darab italféleséget kínálnak.
A költségvetés termékdíj bevétele az italcsomagolások után a szaktárca számításai szerint 8 milliárd forint körül lesz 2008-ban. Vitatott, mennyi lehet ez 2009-ben a Kormány új javaslata alapján: egy korábbi kormányzati számítás alapján is legalább 10 milliárd forint, a gazdálkodók számítása szerint viszont akár 14-15 milliárd forint is elérhet.
A hulladék italcsomagolások negyedik éve működő szabályozásának fő célja az volt, hogy növekedjen a többször újratölthető (többutas) csomagolóeszközök használata, az eldobható, egyszer használatosokkal szemben (csökkenjen az egyutas csomagolások száma, aránya). A környezetvédelmi szaktárca kimutatása szerint az alkoholmentes italok piacán mindössze 5-6 százalék az újratölthető palackok aránya, a boroknál hat termékből ötöt egyutas csomagolásban értékesítenek, a betétdíjas forgalmazás fellegvárának tekintett söröknél is túlsúlyba került az eldobható (egyutas) csomagolás. Összesen 0,9 milliárd darab újratölthető csomagolású italféleség fogy a hazai piacon. Az Európai Unióban is átlagosan 29 százalékról 26-ra csökkent az újratölthető csomagolások aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.