A fogyasztói igényeket szem előtt tartva és a felhasználói szokásokhoz igazodva három csomagot alakítottak ki: az 1, illetve az 5 gigabájt adatmennyiség letöltését lehetővé tevő "Rajt" és "Tempó", valamint az abszolút szabadságot biztosító korlátlan "Turbó" csomagot – írja az Invital közleményében.
A "Rajt csomag" 1GB letöltést tesz lehetővé és levelezéshez ajánlja a cég. A csomag bevezető ára 2.990 forint és egy hónapon keresztül kötöttségek nélkül tesztelhető, 1 éves hűségnyilatkozattal pedig továbbra is a bevezető áron használható.
Az 1 gigabájtos limit túllépése után 990 Ft-os egységárért újabb gigák tölthetők le. Az Invitel a fogyasztók védelmére meghatározta az egyes csomagoknál maximálisan fizetendő díjat. Így akik magasabb fokozatra váltanak, bármennyivel lépik is túl a keretüket, a legolcsóbb csomag előfizetőiként a havi díjon felül maximum 7 gigányi letöltést kell, hogy kifizessenek – közli a cég. Megnövekedett adatforgalmi igény esetén az Invitel javasolja az 5 gigás, vagy a korlátlan csomagra történő váltást.
Az Invitel lépése jelentheti a trendfordulót az internet csomagok forgalmazása tekintetében, hiszen ez az első alkalom, hogy egy cég nem a maximális letöltési sebességgel, hanem a letölthető adatforgalommal reklámozza csomagjait – kommentálta a hírt Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője. A szakértő szerint örvendetes, hogy talán véget ér a "számháború".
Az új szabályok kötelezővé tennék a szolgáltatók számára, hogy ne csak a kötelező, hanem a garantált letöltési sebességet is közöljék hirdetéseikben. Ezek a számok kevésbé csengenek jól, a problémát ezért úgy kerüli el az Invitel, hogy egyáltalán nem említ letöltési sebességet, "így csomagolva újra" szolgáltatását. Vagyis az új a gyakorlatban nem tartalmaz plusz szolgáltatást a korábbiakhoz képest, mindössze más paraméterrel határozza meg.
Márton György hozzátette: fontos tudni, hogy az Általános Szerződési Feltételekben a cégeknek továbbra is kötelességük feltüntetni a garantált sebességet, amelynek betartását a Hatóság ellenőrzi. A szóvivő szerint a változás olyan, mintha egy autót nem a végsebességével, hanem a fogyasztásával próbálnának meg eladni, a most közölt adat talán célszerűbb és érthetőbb a fogyasztók számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.