A MÁV Zrt. évente mintegy 700 millió forintot költ a hazai vasúti pályák biztonságának gépi és technikai ellenőrzésére, s körülbelül kétmilliárdot személyi felügyeletre, válaszolt a Világgazdaságnak a vasúttársaság pályavasúti főigazgatója a MÁV háttérbeszélgetésén.
Szamos Alfonz tájékoztatása szerint pályafelújításra 2007-2013. között uniós forrásból 540 milliárd forint jut, a kincstárból az idén a 14 milliárd érkezik (ezt az északi összekötő vasúti hídra költik) és saját pénzből – részben például hitelből 22-23 milliárd forint. A társaság számol az értékcsökkenés felhasználásával is, az idén ez a 22 milliárd forint 80 százaléka lenne. Az idei teljes keret pálya felújítási keret mintegy 40 milliárd. A MÁV számol az értékcsökkenés visszaforgatásával is.
A kérdés a minapi monorierdei vasúti szerencsétlenség kapcsán került a figyelem középpontjába. Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy csak az idén a MÁV-nál 740 esetben történt zavar az úgynevezett vasúti térköz szabályozásában, ezen felül kábellopások is okoztak hibákat.
A hazai vasúti pályák biztonsági állapota az uniós átlagénak felel meg, ellenőrző rendszereinket és adataik értékelését több szomszédos ország vasúttársasága is használja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.