A bajokat főként a legnagyobb megrendelők – így például az autóipar – szállítási megbízásainak csökkenése okozza, de a kiskereskedelmi forgalom szűkülése is negatívan hat az ágazatra. A közúti fuvarozók a minimális GDP-változásra is érzékenyen reagálnak – mondta a Világgazdaságnak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese.
Tagi jelzések alapján a fuvarkereslet visszaesése érezhető. A raktározók is érzik a problémákat, a nemzetközi fuvarbörzéknél rendkívüli mértékű raktérajánlat jelentkezett, amely jóval meghaladja az igényt. A keresletcsökkenést számos fuvarozó vállalkozó nem lesz képes túlélni.
A csökkenő ipari termeléssel esik a vasúton szállítandó áru menynyisége is: a MÁV Cargo Zrt. rendelésállománya már csökken, és várhatóan jövőre ötödével szűkül. A GYSEV Zrt.-t a járműipari szállítások visszaesése érinti a legérzékenyebben, az MMV Zrt.-nél már érződnek a rendeléscsökkenés jelei. Mindez kedvez az ügyfeleknek: erősödik majd a megbízásaikért folyó verseny.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.