Az új szuper express a tesztek során 360 km/órás, azaz tervezett normál üzemi sebességével fut majd a francia Keleti nagysebességű vasútvonal egy 170 km-es szakaszán, a Champagne-Ardenne és a Lorraine állomások között. 2007 áprilisában az Alstom, az SNCF és az RFF ezen a vonalszakaszon állította fel az 574,8 km/órás vasúti sebességi világrekordot.
A tesztek az üzemi sebesség határain teszik lehetővé az Alstom számára az új, nagyon nagysebességű vonat tesztelését, amelynek célja a kereskedelmi forgalomhoz szükséges engedélyek megszerzése. A 12 éjszakán át tartó teszteken az Alstom és az Eurailtest mintegy 60 - különböző vasúti gyártó-, és fejlesztőközpontokban dolgozó - mérnöke vesz részt, és a tesztek alatt több, mint 7.500 km-t tesznek meg az AGV-n.
A vonatra felszerelt 4.000 érzékelőtől származó méréseket és adatokat az Alstrom mérnökei elemzik ki, akik az eredmények alapján tesznek javaslatot az új szuper express engedélyeztetéséhez esetleg szükséges további beállításokra és műszaki módosításokra.
A teszteket az Alstom által épített AGV prototípuson végzik el, amelyek során ellenőrzik a mérnökök és tervezőirodák által készített számítógépes szimulációkat és modelleket. A prototípus, amely gyakorlatilag egy a Velim-i dinamikus tesztekhez tervezett "vasúti laboratórium", hét vonatkocsiból áll.
A hét kocsiból csak kettőben vannak ülések, míg a többi ötben a mérésekhez szükséges műszerek kaptak helyet. Az első kettő és az ötödik kocsi mérnöki munkaállomásként üzemel, a harmadikban két generátor van, amelyek a mérőműszerek számára biztosítják az energiaellátást, a negyedikben pedig a vonat tartalék alkatrészeit tárolják.
Az AGV nagyon nagy sebességgel folytatja engedélyeztetési programját
A francia, Keleti nagysebességű vasútvonalon állította fel az 574,8 km/órás vasúti sebesség világrekordot a V150 vonat, és ez azon kevés vasútvonalak egyike a világon, amelyen 360 km/órás sebességgel lehet vonatokat üzemeltetni.
A francia nagysebességű vasútvonalon elvégzett négy hétvégés teszt után az AGV-t visszaszállítják Csehországba, a Velim-i tesztközpontba, ahol befejeződik az engedélyezési eljárás. Az olasz vasúttársaság 25 AGV adott megrendelést az Alstom-nak, amely 2010-től kezdik leszállítani a vevőnek az AGV szuper express első szerelvényeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.