Az Insomnia Reklámügynökség által megrendezett találkozón a cég ügyvezetője, Erdős Gergely elmondta, hogy a megváltozott gazdasági helyzetben a reklámiparban is változtatásra van szükség. A vezető a reklámpiac szereplőinek a több ügyfél, több reklám és több munka megtalálását javasolja. A társaság célja a munkaráfordítás-igényesebb lehetőségek keresése.
Az ügynökség kiemelt ügyfeleként jelenlévő Fazakas András, a Nav N Go Kft. operatív igazgatója dinamikus fejlődésről számolt be a navigációs szoftverek és készülékek piacán. A cég januárban részt vett a Las Vegas-i CES kiállításon, mely izgalmas távlatokat nyitott meg a termékfejlesztés és a marketing területén is. Az igazgató optimista, a jövőt nem látja borúsan, ugyanis a válság nem veti vissza az iparágat, főleg a ma tapasztalható "kütyü őrületben" nem.
A termékek piaca folyamatosan növekszik, a válság jelei esetleg a jövő év első vagy második negyedévében lehetnek érzékelhetőek. A Nav N Go világviszonylatban az erős harmadik helyre teszi magát, bár az igazgató hozzátette, hogy az iparág eredményei csupán önbevallásos alapon ismertek. Fazakas András elmondta, hogy azzal már boldog lenne, ha a tavaly elért 10 milliárd forint árbevételt idén is hozni tudnák.
Az Insomnia másik nagy ügyfele, a Heineken Hungária Zrt. képviseletében Kiss Éva vállalati kapcsolatok és kommunikációs menedzser szerint a válságra mindenki készül, igaz, a sörgyártó számára jövőre is a value stratégia folytatása a fő cél, így inkább értéket kívánnak teremteni a mennyiséggel szemben. Ezt többek között környezetvédelmi aktivitással és a felelős alkoholfogyasztást a középpontba állító kampánnyal kívánják elérni.
A menedzser szerint a recesszió már most látszik: a fogyasztók érezhetően kevesebbet költenek a prémium kategóriában. A Heineken tervei még a karácsonyi hajrában teljesíthetőek, köszönhetően a sikeresnek tartott reklámkampányoknak. A jövő évi elképzelésekről Kiss Éva elmondta, hogy különböző forgatókönyvek készülnek, bár a 600 alkalmazott munkahelye egyelőre biztos.
A cégek vezetői a válsággal kapcsolatban egyetértettek abban, hogy a mai helyzet nagy hozadéka az lehet, ha átgondoljuk fogyasztási és vásárlási szokásainkat a jövőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.