A lapnak sem Borisz Abramovics környezetében, sem az Aeroflotnál nem erősítették meg a Napi Gazdaság című magyar lap pénteken közölt értesüléseit, de több forrás is elmondta, hogy az Aeroflottal "kormányszinten" tárgyalások folynak, s hogy a társaság képviselője pénteken jelen volt a Malév igazgató tanácsi ülésén, amelyen a cég megmentéséről volt szó.
Az orosz kormánynál a lapnak megerősítették, hogy a Malévról a tárgyalások már szeptember vége óta folynak. A kérdés először szeptember 30-án került szóba az orosz-magyar kormányközi gazdasági vegyes bizottság moszkvai ülésén, majd Viktor Zubkov orosz első miniszterelnök-helyettes és Veres János magyar pénzügyminiszter december 10-én tárgyalt másodszor a kérdésről, mivel az Abramovics által létrehozott AirUnion szövetség (több társaságának) leállása után a Malévval szemben vállalt kötelezettségeket már nem teljesítették időben. Decemberben Zubkov a magyar félnek stratégiai partnerként javasolta az Aeroflotot és ez megfelelt a magyar félnek.
"Számunkra az volt a fontos, hogy megmutassuk: Oroszország érdekelt a Malév-tulajdonrész megtartásában" - mondta az orosz kormányforrás, s hozzátette, hogy a vagyonrész struktúrájával kapcsolatos részleteket "gazdasági szereplők" döntik majd el. Az üzlet első lépcsője lebonyolódhat akár úgy, hogy Abramovics részvényeit eladják egyenesen az Aeroflotnak, akár úgy, hogy a pakett letétből átmegy a VEB tulajdonába, aztán átadják az Aeroflotnak" - mondta a lap forrása. Azon részvények kérdésében, amelyek az Abramovicshoz kapcsolódó magyar struktúrák tulajdonában vannak, később döntenek - mondta az illető. Az Aeroflot ügyeiben jól tájékozott forrás nem zárta ki, hogy név szerint e struktúrák maradnak a tulajdonosok, de immár a VEB, vagy az Aeroflot érdekében.
A VEB felügyelő bizottságában egy forrás megerősítette a lapnak, hogy a banknak szándékában áll a Malév részvényesévé válni, s hogy tárgyalásokat folytat az Aeroflottal. Az illető szerint a pakett átadásának időpontja és az Aeroflottal való együttműködés paraméterei egyelőre nem ismertek. Az Aeroflotnál viszont azt tudta meg a lap, hogy a társaság nem szándékozik megvásárolni a Malév tulajdonrészét, mivel a magyar társaság adóssága 150 millió dollárra rúg, s vesztessége 2007-ben 82 milliót tett ki. A forrás szerint arról van szó, hogy a VEB - miután a Malév pakett a tulajdonába kerül - felbéreli az Aeroflotot irányító társaságként. Jelenleg a VEB az átvilágítási vizsgálatot folytatja a Malévnál, s ennek lezárása után fogják a partnerek véglegesen kijelölni a lehetséges együttműködés paramétereit.
A VEB felügyelő bizottságánál nyilatkozó forrás azt is megjegyezte: eredetileg érdeklődött a pakett iránt a Rostechnologii állami korporáció is - amely az AiRUnion tulajdonrészeinek és számos állami légitársaságnak az összevonásával létrehozta a Roszavia légitársaságot, de a magyar fél megrémült a korporáció hírnevétől, mivel az a haditechnikával foglalkozó Roszoboronexport alapján jött létre, és az Egyesült Államok nemzetközi szankciókat léptetett életbe ellene. A lapnak Alekszej Szinyickin, az Aviatranszportnoje Obozrenyije című repülésügyi szaklap főszerkesztője úgy nyilatkozott: a Malév ugyan problémás társaság, de az Aeroflot az adott helyzetben nem zárkózhat el az üzlettől. Ugyanakkor a Malév jelentős műszaki és repülőgép-javító szolgáltató bázisa vonzó lehet az orosz társaság számára. Egy másik szakértő hozzátette: ha az Aeroflotnak a Malév mellett sikerült privatizálni a cseh CSA légitársaságot is, nagy lehetőségei nyílnak az európai piacra való kilépésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.