Az egyeztetést kedden délután fél hatkor folytatják. Gaskó István, a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a reggeli egyeztetés után az elnökség értékeli a helyzetet, és dönt a további lépésről, ami vélhetően a sztrájk folytatása lesz. Az egyeztetésen nem közeledtek az álláspontok.
A szakszervezet követelései változatlanok, kapjon minden vasutas 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett leányvállalatok dolgozók részesüljenek 10 százalék kiszervezési pótlékban.
A munkáltató sem mozdult el korábbi álláspontjáról, jogilag és gazdaságilag megalapozatlannak tartja a követeléseket. Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az egyeztetésen meglepőnek nevezte, hogy a menedzsment ennyire érzéketlen a munkavállalók követeléseivel szemben. Jelezte: a sztrájkolók egy része javasolta, hogy vegyék fel a követelések közé a vezérigazgató leváltását is, de ezt a szakszervezet nem támogatja.
Gaskó István hangsúlyozta: a munkavállalók elszántak, a vasutasok megállapodásig akarnak sztrájkolni. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke felvetette, hogy a szolnoki csomóponton a pályavasút vezetői megengedhetetlen stílusban beszélnek a sztrájkolókkal. Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a munkáltató tárgyalódelegációjának vezetője válaszában elmondta: felhívták a munkahelyi vezetők figyelmét arra, hogy mindenkinek joga van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos magatartástól.
A még elégséges szolgáltatással kapcsolatban a szakszervezet közölte: ajánlatuk naponta 350 vonat közlekedtetése, amely minden vonalon 1-1 vonatpár, illetve az elővárosban további 20 vonat indítását tenné lehetővé. A MÁV-START ezzel szemben 978 vonat közlekedtetését tartotta indokoltnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.