BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Online shoppingolni inkább a férfiak járnak

A magyarországi internetezőknek már a háromnegyede vásárolt online boltban, a webáruházak vásárlói főképp férfiak - ez derül ki a Millward Brown által a hálózati eszközöket forgalmazó D-Link megbízásából készített felmérésből.

A magyar internetezők 71 százaléka vásárolt már legalább egyszer online áruházban az elmúlt évben. Az online vásárlásban a férfiak járnak az élen, akik utálnak zsúfolt üzletekben tolongani és a nőknél árérzékenyebbek. A nők viszont ragaszkodnak a vásárlás élményéhez, és kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek. Sok vásárló idegenkedik az online fizetéstől, és inkább készpénzt használ. A felmérésből az is kiderül, hogy a webes vásárlásnak már egyik meghatározó eleme az árösszehasonlító oldalak használata is.

Az árösszehasonlító oldalak és más vásárlók véleményei a legfontosabb döntési tényezők a felmérésben megkérdezettek szerint. Bár a webáruházak mellett szóló érveknél az emberek 56 százaléka az alacsonyabb ár, 42 százaléka az otthonról való kényelmes vásárlás, 31 százalékuk a széles választék, 23 százalékuk pedig időhiány miatt választja az online boltokat. A neten vásárlók egyharmada számára fontos még a bolt megbízhatósága, egyötödüknek pedig még a garanciális feltételek is.

Az online vásárlás kapcsán a megkérdezettek ugyancsak egyötödének volt negatív élménye, aminek a háromnegyede a termékhez kötődik. A vevő vagy nem kapta meg az árut, vagy az szállítás közben megsérült. Garanciával, csupán a vásárlók 6, fizetéssel  10, míg a szállítással csupán 17 százalékuknak volt problémája.

A felmérés jelentős különbségeket mutatott a nemek és korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebb vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, garanciális feltételeket, és használnak árösszehasonlító oldalt, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.

Ezek a különbségek az életkor kapcsán is megmutatkoznak. A 25 és 34 év közötti korosztály szintén kevésbé figyel a garanciára, viszont fontos számára a fizetési feltétel, mint választási szempont, nagyobb mértékben ad más vásárlók véleményére, és főképp időhiány miatt vásárol webáruházban. A hazai alacsony hitelkártya szám miatt a vásárlók 81 százaléka használ készpénzt fizetéskor, 43 százalékuk átutalással fizet, és csupán 16 százalékuk használ hitelkártyát, még kevesebb online vásárlásra szolgáló kártyát.

A kutatásból kiderül továbbá, hogy azok, akik nem vásárolnak webáruházban, 62 százalékban azért választják a hagyományos boltokat, mert ragaszkodnak a termékkel való fizikai kontatktushoz. Negyedük fél, hogy csalás áldozata lesz, 13 százalékuk az eladótól kapott útmutatást, tanácsokat hiányolja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.