A magyar internetezők 71 százaléka vásárolt már legalább egyszer online áruházban az elmúlt évben. Az online vásárlásban a férfiak járnak az élen, akik utálnak zsúfolt üzletekben tolongani és a nőknél árérzékenyebbek. A nők viszont ragaszkodnak a vásárlás élményéhez, és kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek. Sok vásárló idegenkedik az online fizetéstől, és inkább készpénzt használ. A felmérésből az is kiderül, hogy a webes vásárlásnak már egyik meghatározó eleme az árösszehasonlító oldalak használata is.
Az árösszehasonlító oldalak és más vásárlók véleményei a legfontosabb döntési tényezők a felmérésben megkérdezettek szerint. Bár a webáruházak mellett szóló érveknél az emberek 56 százaléka az alacsonyabb ár, 42 százaléka az otthonról való kényelmes vásárlás, 31 százalékuk a széles választék, 23 százalékuk pedig időhiány miatt választja az online boltokat. A neten vásárlók egyharmada számára fontos még a bolt megbízhatósága, egyötödüknek pedig még a garanciális feltételek is.
Az online vásárlás kapcsán a megkérdezettek ugyancsak egyötödének volt negatív élménye, aminek a háromnegyede a termékhez kötődik. A vevő vagy nem kapta meg az árut, vagy az szállítás közben megsérült. Garanciával, csupán a vásárlók 6, fizetéssel 10, míg a szállítással csupán 17 százalékuknak volt problémája.
A felmérés jelentős különbségeket mutatott a nemek és korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebb vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, garanciális feltételeket, és használnak árösszehasonlító oldalt, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.
Ezek a különbségek az életkor kapcsán is megmutatkoznak. A 25 és 34 év közötti korosztály szintén kevésbé figyel a garanciára, viszont fontos számára a fizetési feltétel, mint választási szempont, nagyobb mértékben ad más vásárlók véleményére, és főképp időhiány miatt vásárol webáruházban. A hazai alacsony hitelkártya szám miatt a vásárlók 81 százaléka használ készpénzt fizetéskor, 43 százalékuk átutalással fizet, és csupán 16 százalékuk használ hitelkártyát, még kevesebb online vásárlásra szolgáló kártyát.
A kutatásból kiderül továbbá, hogy azok, akik nem vásárolnak webáruházban, 62 százalékban azért választják a hagyományos boltokat, mert ragaszkodnak a termékkel való fizikai kontatktushoz. Negyedük fél, hogy csalás áldozata lesz, 13 százalékuk az eladótól kapott útmutatást, tanácsokat hiányolja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.