A megállapodást legkésőbb január 12-ig kellett aláírni, mert az új Alitalia hivatalosan január 13-án startol. A Lufthansa végül nem tett egyértelmű ajánlatot, bár hivatalosan nem jelentette be, hogy kilépne a versenyből. A német légitársaság korábban is csak együttműködést szeretett volna, anyagilag nem akarta magát elkötelezni. Egy hete még azt közölte: tesz egy utolsó kísérletet, hogy megvívjon az Air France-KLM-mel az Alitalia stratégiai partnerségéért.
Az olasz Milano e Finanza üzleti lap korábbi beszámolója szerint az Air France-KLM páros 25 százalékos részesedést szerez 310 millió euróért az átalakult olasz légitársaságban. Most konkrét árat nem közöltek. Bár a tárgyalások hivatalosan már január elején lezárultak, egyes politikai erők, köztük a milánói városvezetés még mindig remélték, hogy a Lufthansa lehet a stratégiai partner, mert a német légitársaság több csomópontos repülési rendszerét alkalmasabbnak ítélték az Alitalia számára. Előzőleg hosszas tárgyalások után a CAI olasz befektetőcsoport szerezte meg a kormány jóváhagyásával a csődbe jutott Alitalia légitársaságot, valamivel több mint egymilliárd euróért.
A CAI az Alitalia életképes részlegeit összevonja az olasz Air One légitársasággal. A "régi" Alitalia 12 500 dolgozóját vették át, és mintegy 3250 munkahelyet szűntettek meg. Az elbocsátandó dolgozóknak a Berlusconi vezette kormány hét éven át tartó szociális támogatást ígér. Az új Alitalia mintegy 600 napi járattal kezdi meg működését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.