Harminckétezer, a világ minden tájáról beérkezett javaslattal lett gazdagabb az IBM azon az ötletbörzén, amelyet a számítástechnikai óriás már harmadszor rendezett meg. Az így beérkező több tízezer ötletet a rendszer statisztikai módszerekkel elemzi, de az IBM mintegy száz önkéntese is figyelemmel kíséri a diskurzusok alakulását. rengeteg felvetésből a többszörös szűrés után az IBM-nél négy-öt jut el abba a fázisba, amikor már egy erre kijelölt csapat dolgozik azon, hogy megvalósítható programmá váljanak, amelyre pénzt is adnak. Tavalyelőtt a vállalat mintegy 100 millió dollárt különített el a kiválasztott ötletek megvalósítására – írja a Figyelő.
Nem csak a vállalati eredményben mutatkozik meg az ilyen kezdeményezések hatása. A Hewitt Humán Tanácsadó Kft. legutóbbi Legjobb Munkahely-felmérése szerint a dolgozók elkötelezettsége akár 30 százalékponttal is erősödhet, ha figyelembe veszik javaslataikat, és adott esetben meg is valósítják azokat. Ugyanakkor van még mit javítaniuk a magyar vállalatoknak ezen a téren, hiszen a megkérdezett alkalmazottaknak csupán 40 százaléka érezte úgy, hogy odafigyelnek az ötleteire, közülük is inkább a középvezetők voltak elégedettek a helyzetükkel.
Ezt igazolják vissza Pozvai Zsolt, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatójának tapasztalatai is. Szerinte a vállalatokat a nyilvánvaló előnyök ellenére sem foglalkoztatja kellőképpen az ötletmenedzsment. „A vezetők gyakran elég kreatívnak tartják magukat ahhoz, hogy mindent maguk találjanak ki, és nincs szükségük beosztottjaik javaslataira” – mondja Pozvai.
Pozvai Zsolt szerint az ötletek menedzselésére két út kínálkozik: vagy az IBM-hez hasonlóan időszakos akciók keretében várják az ötleteket, vagy egy meghirdetett stratégiai projekthez gyűjtenek javaslatokat, ám ilyenkor célszerű, ha az érintettek csoportokban dolgoznak együtt, ahogy a Siemensnél is teszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.