Az amerikai autósoknak egyelőre nem kell fizetniük a közutak használatáért, ebből adódóan azok felújítását, fejlesztését az üzemanyagokra kivetett adókból finanszírozzák. A gazdasági nehézségek miatt azonban egyre kevesebb üzemanyag fogy, így a jelenlegi adómérték már nem elég a fenntartási munkákra – írja az AP.
Az utak kezelésében illetékes bizottság azt javasolja: ötven százalékkal emeljék meg az üzemanyagokra kivetett jövedéki adókat, amíg a kormány nem talál más megoldást a karbantartások finanszírozására. A szenátorokból álló testület várhatóan január közepén hozza nyilvánosságra jelentését, amelyben az adóemelések mellett javasolja, hogy azok kövessék az inflációt.
Bár az üzemanyagok ára drasztikusan csökkent az utóbbi időben, a terület veszélyes lehet a Demokraták számára. Az 1994-es választások idején éppen az üzemanyagra kivetett adók emelésének terve miatt vesztették el többségüket mindkét Házban. Barack Obama ennek megfelelően már kifejezte nemtetszését az ötlet iránt.
Ugyanakkor a szakmai szervezetek szerint mindenképpen megoldást kell találni, ami egyben új adózási rendszert jelent, olyat, amely nem az üzemanyag-fogyasztás, hanem az úthasználat alapján szabja ki a terheket.
A tengerentúlon rohamosan terjednek az üzemanyag-takarékos és a hibridautók. A jövedéki adó bevételek és az infrastruktúra fenntartásához szükséges költségek közötti különbség 2007-ben 107 milliárd dollár volt. Ha minden marad a régiben, a hiány 2017-re 134 milliárdra nő. Ugyanakkor az amerikai szállítmányozási szövetség szerint a honatyák a klímaváltozás elleni küzdelmet akarják elrejteni az adó mögé. A szervezet csak akkor támogatja az üzemanyagok adóinak emelését, ha a költséget az autópályák javítására fordítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.