BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Befejeződik a MÁV reformja

Lezárul a vasúti rendszerek reformja. Különválnak a MÁV-nál az üzleti alapú és az állami hátterű tevékenységek.

Négyről hamarosan háromra csökken azon uniós országok száma, amelyekben még nem zárult le a vasúti rendszerek reformja, mert Magyarországon is a végéhez közeledik a folyamat: az idén egy önálló, állami tulajdonban lévő társaságba szervezik ki a MÁV Zrt. pályavasút-üzletágát, amely várhatóan 2010. január 1-jén kezdi meg önálló működését – válaszolt lapunknak Kavalecz Imre szóvivő.

Korábban Mosóczi László, a terület üzletági vezérigazgató-helyettese nem zárta ki a 436 milliárd forint vagyonú pályavasút ez év eleji önállósodását sem. A teher- és a személyszállítás, valamint a vontatás és járműkarbantartás már 2006–2008 között a saját lábára állt.

A vasúti teherfuvarozás azóta osztrák kézbe került, az utóbbiakat továbbra is a MÁV ellenőrzi. A pályavasút kiszervezésével elvben megszűnik a MÁV vasúti monopolhelyzete. A gyakorlatban persze továbbra is a holdinggá alakuló társaság ellenőrzi a hazai mozdonypark meghatározó részét

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.