A legfrissebb értesülések szerint az Opelnek 9 milliárd euróra lenne szüksége a hosszú távú talpon maradáshoz, ezt azonban hivatalosan nem erősítették meg.
A német kormány - amely Merkel kancellárral az élen - segítséget helyezett kilátásba, ismételten azt hangoztatta: a kormányzati segítség előfeltétele, hogy az Opel hiteles, illetve elfogadható működési tervet terjesszen elő a jövőre.
Értesülések szerint a gyár németországi vezetősége már régóta "adós" ezzel. A felügyelő bizottság péntekre ígérte a jövőre vonatkozó koncepció előterjesztését.
Angela Merkel kancellár csütörtöki berlini sajtóértekezletén leszögezte, hogy az esetleges állami segítség a várt koncepció "életképességének" függvénye. A kancellár szerint csakis ezt követően lehet dönteni arról, hogy milyen lehetséges megoldások alkalmazhatók.
Csütörtök esti híradások szerint ugyanakkor az Opelnek 9 milliárd euróra van szüksége a hosszú távú talpon maradáshoz. Mindez a gyár önálló, a General Motorstól független működését feltételezi, különös tekintettel arra, hogy az anyavállalat eddig semmi fajta konkrét tervvel nem állt elő az Opel működtetésére.
A hírt az Opel részéről nem erősítették meg. A rüsselsheimi megmozduláson részt vett Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter - aki a szociáldemokraták kancellárjelöltje az őszi választásokon -, de a jövőt illetően konkrétumot ő sem tudott mondani. A miniszter csupán általánosságban hangoztatta, hogy az Opel nem zárható be, s az anyavállalatot, az amerikai General Motors-t felelősségvállalásra szólította fel.
Az Opel Európa-szerte - s Németországban is - elsősorban a GM súlyos pénzügyi válsága miatt küszködik rendkívüli pénzügyi nehézségekkel. A csütörtöki tüntetés résztvevői mindenekelőtt a GM-től való elszakadást sürgették, ennek esetleges módozatai azonban teljes mértékben homályosak.
A lehetséges megoldások között szerepel a kormány korábban beígért garanciavállalása, továbbá a Volkswagennél alkalmazott alsó-szászországi minta, amelynek lényege, hogy a tartomány résztulajdonos lehet. Az Opel esetében a legnagyobb németországi Opel-gyáraknak otthont adó Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-Pfalz és Türingia esetleges tulajdonosi részvétele jöhet szóba.
Karl Theodor zu Guttenberg új gazdasági miniszter ugyanakkor egy nyilatkozatban azt hangoztatta, hogy bankhitelekről, illetve beruházók bevonásáról is lehet szó. A jövőre vonatkozó meggyőző tervet azonban a miniszter is előfeltételként említette. Az Opel németországi üzemeiben több mint 25 ezren dolgoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.