Ezek révén még szűkülő piacon is több megrendeléshez juthat a legnagyobb magyarországi és ausztriai vasúti áruszállító – ismertette a tegnapi tájékoztatón Friedrich Macher, aki mindkét társaságban igazgatósági tag. Az első lehetőség a vasúti speditőrökkel történő szorosabb együttműködés, a másik a közúti szállítók rovására történő terjeszkedés. Várható ugyanis, hogy a csökkent rendelésállomány miatt a gyengébb kamionos cégek kidőlnek, s fuvarjaik egy részét átveheti a vasút.
Ismert, hogy sok korábbi nagy megrendelő csökkentette a termelését, például az acél- és járműipari gyártók. Még nem látható, mikor lesz ismét fellendülés. „Úgy igyekszünk megfelezni az alaphelyzetben 10-15 százalékosnak ígérkező mennyiségi forgalom csökkenését, hogy közben vakon autózunk a ködben” – jellemezte a helyzetet Friedrich Macher. (Tavaly mindkét társaság rekord-árumennyiséget továbbított, együttes teljesítményük 140 millió tonna volt.)
Az eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a párosnál a kombinált (ro-la) fuvarozás is. A növekedést differenciált árstratégia segíti. Ennek lényege, hogy a páros azokon a piacokon és tevékenységekben, amelyekben a hosszú távú előnyök érdekében célszerűnek tűnik, akár az önköltségi szintre is lemegy áraiban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.