BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marketing, tervezés: imádják a fiatalok

A közgazdászok a marketing, a kommunikáció, a pénzügy, az értékesítés, a HR, a szervezetfejlesztés, valamint a piackutatás területén dolgoznának a legszívesebben, a műszaki hallgatók körében pedig a tervezés, a termékfejlesztés, a gyártás és a projektmenedzsment, illetve a szoftverfejlesztés területén kínált pozíciók a legkapósabbak. Az AIESEC Magyarország és a Develor által készített Legvonzóbb Vállalat 2008 felmérés összesített rangsorában a top 3 cég az Audi, az IBM és a Bosch. A kutatás során 4200 felsőoktatásban tanuló hallgatót kérdeztek meg, így külön „vonzósági” lista készült arról, hogy vajon melyik hazai cég a legnépszerűbb a közgazdászhallgatók, illetve a műszaki felsőoktatásban hamarosan diplomát szerzők körében. A közgazdászhallgatók többsége az OTP Bank Nyrt.-t, az Audi Hungariát, valamint a L’Oréalt tartja igazán szimpatikus vállalatnak. Míg a leendő mérnökök szerint a legvonzóbb cég az Audi Hungaria Motor Kft., a Bosch csoport és az IBM Magyarország.
A felmérés készítői azt is vizsgálták, vajon honnan szerzik információikat az álláspiacról a fiatalok. Kiderült, a műszaki hallgatók a leghatékonyabb tájékozódási lehetőségnek az egyetemi/főiskolai vállalati együttműködéseket tartják, illetve a megjelenéseket az állásbörzén, míg a közgazdászok körében az internetes álláshirdetés a leghasznosabbnak tartott tájékozódási forma. A közgazdászok hasznosabbnak vélik a karrierirodákon keresztüli álláshirdetéseket, mint a vállalati látogatásokat, míg a műszaki hallgatók az utóbbit preferálják.

Érdekességek a felmérés adataiból

Az AIESEC–Develor Legvonzóbb vállalat 2008 című felmérésének eredményeiből kiderült, hogy a pályakezdő közgazdászok kétharmada, a műszaki hallgatók fele legalább egy nyelvet képes lenne napi szinten használni a munkájához.

A műszaki hallgatókra átlagosan 8 számítógépes program felhasználói szintű ismerete a jellemző, míg a közgazdászoknál ez a szám csupán feleekkora. A hallgatók többsége alapvetően elvárja a vállalati mobiltelefont, és extrajuttatásnak tekinti a kulturális utalványt.

A műszaki hallgatókra átlagosan 8 számítógépes program felhasználói szintű ismerete a jellemző, míg a közgazdászoknál ez a szám csupán feleekkora. A hallgatók többsége alapvetően elvárja a vállalati mobiltelefont, és extrajuttatásnak tekinti a kulturális utalványt. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.