A cég arra alapozza derűlátását, hogy a január 29-én a kongresszus által elfogadott Obama-csomag által a tömegközlekedés fejlesztésére szánt 7,5 milliárd dollárt (mintegy 1760 milliárd forint) az amerikai városok új buszok beszerzésére fordíthatják. A NABI városi buszai pedig már jó ideje közlekednek Los Angelesben, New Yorkban és Washingtonban.
A Los Angeles-i közlekedési társaság 2010. június 30-i szállítási határidővel földgázhajtású járműveket rendelt egy éve, azt követően pedig további 740 autóbuszra opciós megrendelése van a NABI Gyártó Kft.-nek. Az üzlet előzménye, hogy a kft. már 2007-ben elhatározta: a 2005 júniusa óta tartó szünet után ismét megindítja a buszgyártást kaposvári gyárában.
A NABI (North American Bus Industries) a 2002-ben zöldmezős beruházás eredményeként felavatott kaposvári üzemét 2005-ben azért zárta be, mert az amerikai szövetségi közlekedési hatóság elutasította a cég kérelmét, így a Kaposváron gyártott buszok a továbbiakban nem mentesültek az úgynevezett Buy America törvény alól. Ez az Egyesült Államokban rendkívül szigorúan vett törvény kimondja, hogy az amerikai szövetségi támogatást felhasználó közbeszerzéseknél az alkatrészérték 60 százalékának USA-beli gyártóktól kell származnia, és a végső összeszerelést is Amerikában kell végezni. Másrészt a dollár árfolyamváltozása miatt a cég komoly veszteséget szenvedett el 2002–05 között.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.