A felek abban nem tudnak megegyezni, mi számítson magyar terméknek az élelmiszer-kereskedelemben. Mint ismert, szakértői szinten az év eleje óta folynak tárgyalások az FVM, a termelők, a feldolgozók és a kereskedők képviselőinek részvételével. A kódexegyeztetések célja, hogy az üzletláncok tevékenységét az eddigieknél szigorúbb keretek közé lehessen szorítani.
Abban már nincs vita, hogy a láncoknak ezután legalább 80 százalékban magyar termékeket kellene forgalmazniuk. Eddig azonban nem sikerült meghatározni, mi minősüljön hazai árunak.
Az FVM nem tud tovább várni - jelentette ki az államtitkár. Hozzátette: ha e héten nem születik egyezség, a tárca kiszáll a tárgyalásokból. A minisztérium ez esetben automatikusan törvénykezési folyamatot indítana be a vitás kérdések rendezésére.
Gőgös Zoltán szerint ugyanakkor a törvényben a hazai termék fogalmát nem lehetne megnyugtató módon meghatározni, ezért a kódex elfogadása jobb megoldás lenne. Ha lesz megállapodás, az FVM a dokumentum aláírását április 2-ra tervezi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.