"Ez hatalmas feladat a MEH-nek, méreténél és újszerűségénél fogva is" – mondta lapunknak a hivatal elnökhelyettese, Pataki István. Egységes árképlet alapján nem bírálhatja el a kérelmeket, hiszen nagyon eltérők az adott városok távfűtési adottságai, egy emelési szándék esetleges elutasításával pedig magára vonhatja a vádat, hogy ellehetetleníti az adott település távfűtését. Nehéz lesz a távhőcégeknek is, mert előzmények híján nem tudják, hogy milyen árat fogad majd el a MEH.
Pataki István két, elvileg felállítható szélső példát hozott, hangsúlyozva, hogy e végletek között szinte annyi variáció létezik, ahány város. Az egyik szerint az adott önkormányzat kiadta magánvállalkozásnak a gázmotorral való hőtermelést, a hőt pedig e vállalkozástól vásárolja a távfűtő társaság. Ekkor a kapcsolt energiatermeléssel járó előnyök nagy része a magáncégnél csapódik le, az esetleg leváló épülettömbök miatt fajlagosan növekvő fix költségek pedig tovább emelik a távfűtő társaság fajlagos költségeit.
Ráadásul az önkormányzat nem forgatja vissza az eredményt a távfűtő társaság fejlesztésébe. A másik véglet szerint az önkormányzat folyamatosan karban tartja a távfűtő rendszert, saját maga vett gázmotort és nála maradt a kapcsolt energiatermelés haszna is, módot adva a lakossági távhőárak alacsonyan tartására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.