Sh.Shin-re és általában a dél-koreai cég megújult vezetésére valóban nem lehet azt mondani, hogy hagynák magukat a válság által deprimálni. Egyik legújabb globális üzenetükben nem kevesebbet állítanak, mint hogy néhány éven belül a világ legjobban csodált elektronikai vállalatává válnak.
Ennek megvalósítása érdekében válság ide, válság oda erőteljes kampányt folytatnak a meghatározó piacokon, többek között ezért is kerül sor ezen a héten Bécsben a Samsung első európai fórumára, ahogy a rendezvényt elnevezték. Más magyarázat szerint az egyszereplős közvetlen bemutatkozást már sokkal hatékonyabb formának tartják, mint a globális vásárokon való megjelenést. Talán ezért is maradtak hellyel-közzel elég távol a néhány hete rendezett hannoveri CeBittől.
Bécsbe viszont most elhozták az európai piacra szánt összes szórakoztatóelektronikai, számítástechnikai és irodatechnikai újdonságukat, ezek egy része persze már megjárta az év eleji más nagy fórumokat, mint a Las Vegas-i CES-t, vagy a barcelonai mobil világkonferenciát.
Ahogy mondják van ott most minden, mint repülőnapon, blu-ray házimozirendszerek vezetékkel és zsinórok nélkül, videokamerák, fényképezőgépek, monitorok festményként is funkcionáló "hajszálvékony" falra szerelhető tévécsemegék. Az európai elnök főként a LED-technológiájú tévékre büszke, amikkel az elektronikában nagyon időszerűvé vált zöldhullámot is meg lehet lovagolni. Ezek fogyasztása ugyanis 40 százalékkal kevesebb, mint a már szinte hagyományosnak számító egyéb lapostévéké.
Ezen kívül különösen két termékcsoportot emelt ki a notebookokat és a nyomtatókat, mint mondta ezekben különösen nagy növekedési potenciált lát a következő években. Az előbbiekkel még mindig csak a mézesmadzagot húzza el a kelet-európai potenciális vevők előtt, mert egyelőre nyomatékosan kijelentette ezt a piacot különösen a mostani válsághelyzetben nem tartja elég érettnek ezen termékek befogadására. Mások tudni vélik, hogy mindaddig amíg a fejlett európai országok felszívják a gyártott mennyiséget, nem bajlódik a kisebb piacok szerviznyűgével, ráadásul a nem eurós valutájú gazdaságokban az ingatag árfolyamok miatt túl drágán kellene adni a készülékeket.
A nyomtatópiacon már más a helyzet, ott tekintet nélkül a helyi piacok méretére erőteljes növekedéssel számol a Samsung. Magyarországon is az egyik fő bevételtermelő a mobiltelefon mellett, az ezeket az eszközöket is magában foglaló it-üzletág. Csak a nyugat-európai nyomtatópiacon 2012-ben mintegy 17,5 milliárd dolláros üzlet vár a piaci szereplőkre, a dél-koreai cég kellő ambícióval ezen is ott akar lenni az élbolyban.
A Samsung 1991-ben lépett a piacra első fekete fehér lézernyomtatójával. Azóta hatalmas fejlődésen ment át a cég az otthoni felhasználástól egészen a nagyvállalati alkalmazásokig célozza meg a vásárlókat. A Samsung lézerprinter üzletága rohamosan növekedett az elmúlt években és mára a kategória második helyét foglalja el, mind Európában, mind pedig világszinten. „A Samsung ambiciózus terve, hogy a prémium printerek piacának kiemelkedő szereplője legyen 4 éven belül” – nyilatkozta Graham Long, az európai printing divízió alelnöke.” Ennek jegyében az irodai nyomtatók piacán idén is komoly fejlesztéseket jelentett be a Samsung, a világ legkisebb lézernyomtatótól az egyik leggyorsabb A/4 –es digitális multifunkciós készülékig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.