Magyarországon 2008. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek közel 1 millió 900 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami közel 6 százalékkal több, mint 3 hónappal ezt megelőzően, és mintegy 24 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.
Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 300 ezer volt, ami az előző negyedévhez képest 1,5 százalékos, ugyanakkor a korábbi évhez viszonyítva több mint 27 százalékos növekedést takar. 2008 harmadik negyedévének végén a lakossági internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan 27százalék volt, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan 35 százalék volt a megfelelő érték.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2008. szeptember 30-án közel 2,6 millió lakossági és mintegy 185 ezer vállalati ügyfél rendelkezett – az érintett három hónap során a lakossági ügyfelek száma 7 százalékkal, egy év alatt pedig 29 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 4 százalékkal, 12 hónap alatt pedig közel 29 százalékkal nőtt. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 37 százalék volt az év első negyedének végén, míg a vállalati ügyfelek 17százaléka használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
2008. szeptember 30-án hozzávetőlegesen 196 ezer kizárólag internetes fizetésre alkalmas, úgy nevezett webkártya volt használatban, ami 10 ezerrel volt több mint az egy negyedévvel korábbi érték és mintegy 10 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőtti darabszámhoz képest. Az enyhe emelkedés mögött valószínűsíthetően az internetes szolgáltatások és ezen keresztül az online vásárlás iránt tanúsított kereslet lassú növekedése húzódik meg.
A bankok 2008 harmadik negyedévének végén közel 3,2 millió élőhangos telefonbanking szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel rendelkező lakossági ügyféllel álltak kapcsolatban, míg a vállalati ügyfelek közül ugyanekkor mintegy 184 ezren vették igénybe a telefonbanki szolgáltatást.
Az élőhangos telefonbanki szolgáltatást nyújtó bankoknál 2008 harmadik negyedévének végén lakossági ügyfeleik közel 44 százaléka, vállalati ügyfeleiknek pedig mintegy 27 százaléka rendelkezett ilyen kontraktussal. Egy lakossági élőhangos telefonbanking ügyfélre viszont továbbra is kevesebb mint 0,1 db tranzakció jut havonta – a mutató csökkenése mellett annak alacsony értéke is jól mutatja, hogy a szolgáltatás iránt nagyon gyenge a valós igény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.